Avatar @LetMeRead

@LetMeRead

140 obserwujących. 89 obserwowanych.
Kanapowicz od 3 lat. Ostatnio tutaj około 2 godziny temu.
Napisz wiadomość
Obserwuj
140 obserwujących.
89 obserwowanych.
Kanapowicz od 3 lat. Ostatnio tutaj około 2 godziny temu.
sobota, 22 maja 2021

Varia

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, czy nasze dobre uczynki równoważą w jakiś sposób te złe?

Czy sukcesy pozwalają uczynić porażki bardziej znośnymi, akceptowalnymi?

Czy dobre wybory przykrywają chociaż trochę nasze błędy?

A może mój punkt widzenia jest niewłaściwy?

× 14
Komentarze
@almos
@almos · ponad rok temu
To takie trochę handlowe podejście, które mi się średnio podoba. Poza tym implikuje, że jeśli popełniłem parę dobrych uczynków, to mam prawo zrobić świństwo...
× 9
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Może powinnam zaznaczyć, że nie mam na myśli złych uczynków w rodzaju, no nie wiem, morderstwa.
Inna sprawa - świństwo to świństwo.
× 3
@almos
@almos · ponad rok temu
Ja widzę to tak, że świństwo jest świństwem i trudno go zrównoważyć dobrymi uczynkami. Chyba, że w stosunku do osoby, której zrobiliśmy świństwo: prośba o przebaczenie, zadośćuczynienie, itp...
× 2
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Okej, rozumiem.
× 2
@Wiesia
@Wiesia · ponad rok temu
@almos.s dokładnie to samo pomyślałam, tylko trochę wolniej pisałam 😉
× 4
@Mackowy
@Mackowy · ponad rok temu
Bez flaszki lub blanta nie podejmę się takich rozważań 😉
× 9
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
:D :D :D
W pełni rozumiem.
× 3
@Mackowy
@Mackowy · ponad rok temu
Oczywiście jamesa blanta w radiu 😉
× 4
@Mackowy
@Mackowy · ponad rok temu
A poważnie, to jeśli jest tam coś po drugiej stronie, to już nam odpowiednio zważy nasze uczynki, póki co na własny użytek stosuje prostą zasadę życiową, w stylu łatwiej powiedzieć, niż zrobić, brzmi ona: "nie bądź chujem".
× 6
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
To dobra zasada. :)
× 3
@Johnson
@Johnson · ponad rok temu
To jak już będziesz rozważał, to ja chętnie dołączę!
× 2
@Mackowy
@Mackowy · ponad rok temu
@Johnson a oewniey, przy flaszce najlepiej takie tematy się rozpracowuje, nawet bez blanta
× 1
@Wiesia
@Wiesia · ponad rok temu
Chyba tak się nie da.
Zły uczynek nie może być "przykryty" dobrym, bo człowiek zamiast dążyć do stania się lepszym, będzie grał że sobą w czarne i białe.
Zrobiłem koledze świństwo - zaniosę sąsiadce zakupy na 4 piętro i sumienie czyste. Byłam miła dla koleżanki z pracy - mogę teraz kogoś obgadać.
To nie może tak działać.
Natomiast błędy i złe wybory są lekcją z której powinniśmy korzystać i wyciągać wnioski. Naprawiać te które się da naprawić, ale nie umartwiać się bo to też nic nie daje.
Szczęśliwsi są ludzie którzy potrafią na pewne rzeczy machnąć ręką.

× 8
@jatymyoni
@jatymyoni · ponad rok temu
Kiedyś słyszałam o takim wyznaniu, gdzie do pewnego wieku hulaj dusza, piekła nie ma a od pewnego wieku koncentrują się na dobrych uczynkach i spędzaniu czasu w kościele. Według mnie to tak nie działa. Dla mnie może się to równać z pewnym wyrachowaniem. Natomiast dobre wybory mogą nas wyprowadzić na prostą ze złych wyborów. Natomiast sukcesy pozwalają zapomnieć o porażkach, że bardziej będziemy zwracać uwagę na sukcesy, a nie rozpamiętywać porażek.
× 7
@Wiesia
@Wiesia · ponad rok temu
Zgadzam się
× 4
@Johnson
@Johnson · ponad rok temu
Dobrym człowiekiem, co racja, trzeba, a właściwie powinno się być zawsze. Nie usprawiedliwia to, a byłem dobry całe życie, mogę raz coś ukraść albo komuś zniszczyć. Zło jest zawsze złem.
× 3
@Vernau
@Vernau · ponad rok temu
@almos.s ,@Wiesia ,@Mackowy - kapitalne komentarze 😊
Czy sukcesy pozwalają uczynić porażki bardziej znośnymi, akceptowalnymi?
Jak mówią psychlogowie, nasze życie to sinusoida, raz jesteśmy na dole (porażka) raz na górze (sukces) i trzeba to zaakceptować, choć nie jest to łatwe.
Wyrządzanie innym złych uczynków, zależy od naszego kręgosłupa moralnego, ale jaki sens ma robienie czegoś złego komuś innemu, chyba, że zrobimy, to nieświadomie, a od złych ludzi należy uciekać, daleko !!!
Czy dobre wybory przykrywają chociaż trochę nasze błędy?
Ważne zdanie, ale to niestety nie zawsze jest to zależne od nas. Czasem nie mamy odpowiedniej wiedzy, odwagi, gdybym zrobiła coś innego 20 lat temu, to pewnie moje życie potoczyłoby się inaczej. Ale niestety zabrakło mądrej osoby obok mnie, która mogłaby mi dobrze doradzić i to jest ból, że człowiek musi dojść sam do pewnych prawd np. dzięki czytaniu mądrych książek i rozwijaniu samego siebie.
× 6
WW
@Suvikki · ponad rok temu
Według mnie to porażki sprawiają, że sukcesy są słodsze, jednak w drugą stronę to nie działa. Żaden sukces nie złagodzi porażki. Gdzieś czytałam, że żałować czegoś to dodawać nieszczęście do nieszczęścia. Nie żałuję moich porażek, bo to one dały mi doświadczenie i narzędzia do osiągnięcia sukcesu.
× 6
@Rudolfina
@Rudolfina · ponad rok temu
Jakie złe uczynki??? Mnie wyszło w psychoteście, że jestem Matka Teresa 😉
× 6
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Na pewno. :D
× 3
@Johnson
@Johnson · ponad rok temu
"Przecież ja nie mam grzechów". :)
× 1
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Na pewno, że tak pozwolę sobie na powtórzenie. :D
× 1
@ania_gt
@ania_gt · ponad rok temu
Bliska mi jest buddyjska koncepcja karmy. Wierzę, że jeśli jesteśmy dobrzy dla ludzi/świata, to dobro do nas wraca. Doświadczyłam tego na własnej skórze. Podoba mi się podejście @Mackowego "by nie być ch...", ta prosta zasada wiele może zdziałać. Jako istoty obdarzone rozumem i wolną wolą, mamy możliwość samodzielnego kreowania własnego świata.
A porażki i błędy? Każdemu z nas zdarza się od czasu do czasu ponieść porażkę. To normalna część ludzkiego doświadczenia,od nas samych zależy, co z tym doświadczeniem zrobimy. Trudno generalizować. Jedni się uczą na błędach inni nie.

× 5
@anna_strzelczak
@anna_strzelczak · ponad rok temu
Ja wychodzę z założenia, że równowaga w przyrodzie musi być :) a wszystko co się dzieje w naszym życiu ma swój powód, czegoś uczy i otwiera różne furtki. Porażki wzmacniają, motywują do działania i zmian. Sukcesy budują, dają satysfakcję. Podobnie jak dobre uczynki. Ale..... trzeba też ustalić pewne granice tak, aby nadmiar tych naszych dobrych uczynków nie spowodował, że zwyczajnie będziemy wykorzystywani przez innych. Złych uczynków staram się nie czynić.... chyba że nie świadomie. Trzeba też, w tych rozważaniach, wziąć pod uwagę to, że wszystko jest pojęciem względnym :)
× 4
@Johnson
@Johnson · ponad rok temu
1) Nie.
2) No można by tłumaczyć, mówić że sukces na porażkach jest zbudowany, ale ja bym tego tak mocno od siebie nie uzależniał.
3) Dobre wybory dobrymi wyborami, mogą być takie na skutek błędów wcześniejszych w tym samym przedziale życiowych spraw, ale nie równoważą innych złych decyzji.
4) Zgadzam się z @almos.s, zbyt "handlowe" podejście.
× 4

Archiwum

2022

2021

2019

grudzień

(1)
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2022 nakanapie.pl