Avatar @LetMeRead

@LetMeRead

145 obserwujących. 93 obserwowanych.
Kanapowicz od ponad 3 lat. Ostatnio tutaj około 2 godziny temu.
Napisz wiadomość
Obserwuj
145 obserwujących.
93 obserwowanych.
Kanapowicz od ponad 3 lat. Ostatnio tutaj około 2 godziny temu.
piątek, 21 stycznia 2022

Z pamiętnika dziwnej nauczycielki

A jakby tak...

 

Oddać lekturę w ręce uczniów i niech se sami omawiają?

 

***LMR obmyśla projekt innowacji pedagogicznej***

 

 

× 24
Komentarze
@jagodabuch
@jagodabuch · ponad rok temu
Ciekawy pomysł, może być to niezapomniane doświadczenie eksperymentalne
× 11
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Właśnie, też tak myślę. Dla mnie pewnie też. :D
× 5
@Possi
@Possi · ponad rok temu
Dla mnie super, bo to jest prawdziwe doświadczenie literatury. Moim zdaniem.
× 4
@Mackowy
@Mackowy · ponad rok temu
Tylko coś fajnego im daj, nie żadne smuty przypadkiem 😁
× 10
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Myślałam o Makbecie.
× 8
@Possi
@Possi · ponad rok temu
Ooo, jedna z fajniejszych lektur! Osobiście odradzam Hamleta.
× 5
@Rudolfina
@Rudolfina · ponad rok temu
He, he, to najpierw musieliby przeczytać.
× 4
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
@Possi, coś w tym jest. Zwykle Hamleta omawia się trudniej niż Makbeta.
× 2
@Mackowy
@Mackowy · ponad rok temu
Ale, że dramat?
× 2
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
No. Jeszcze w grę wchodzi Romeo i Julia.
@MichalL
@MichalL · ponad rok temu
Może Proces Kafki...
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Nie ten etap. Poza tym Proces wypadł ze spisu lektur.
× 2
@MichalL
@MichalL · ponad rok temu
Hmmm tego się obawiałem. Może podrzuć uczniom parę ciekawych tytułów z kanonu lektur (z którymi wiesz, że można poszaleć) niech sami wybiorą ;)
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Nie bardzo mam taką możliwość. Pracuję w technikum, a więc prym wiodą przedmioty zawodowe. Polskiego mam raptem 3 godziny w tygodniu, do tego uczniowie o przeciętnych możliwościach w tym zakresie. Czas jest na wagę złota. Omawia się to, czego absolutnie nie można ominąć, a inne rzeczy tylko, jeśli tego czasu starczy (na ogół nie starcza).
W ogóle, moje koleżanki uznają, że oszalałam, jak usłyszą o tym pomyśle.
× 2
@Rudolfina
@Rudolfina · ponad rok temu
Nie poddawaj się. Makbet jest ok. Na pewno ze 2-3 osoby przeczytają, w razie czego zmotywuj. Wiesz kogo. Niech będą liderami. Po lekcji będziesz mieć satysfakcję, bo na pewno będzie niekonwencjonalnie, a jeśli jeszcze kilka osób się zaciekawi tematem i na przykład zobaczy film Kurosawy, jeśli podpowiesz (no dobrze,fantazjuję) , to dodatkowy sukces. Uda się!
× 2
@MichalL
@MichalL · ponad rok temu
I to jest prawdziwy dramat. Też chodziłem do technikum, też już nie było Procesu w spisie lektur, też polskiego było raptem parę godzin. Omijałem wówczas trochę system, czytałem lektury po łebkach, ale dodatkowo chwytałem bliskie im tytuły, które analizowałem od deski do deski. W rezultacie podczas prac pisemnych nakreślałem temat w minimalnym stopniu w oparciu o narzucone lektury a potem płynnie przechodziłem w bok porównując z moimi typami. I tak trzymałem się programu a jednocześnie wychodziłem poza jego granice.
× 4
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
@Rudolfina, oczywiście, że się nie poddam. :)
@MichalL, tak - ja też jestem po technikum, po którym bez problemu dostałam się na polonistykę i bez większego trudu ją skończyłam. Ale to były inne czasy, my byliśmy innym pokoleniem (chociaż ja jeszcze Proces omawiałam). Frazes, ale tak było.
× 3
@Rudolfina
@Rudolfina · ponad rok temu
Ja też w szkole umysł ścisły 😉Ale to były inne czaaaaaaaasy…..
× 3
@ziellona
@ziellona · ponad rok temu
O tak! jeśli masz uczniow "myślących w miarę" to może się okazać, że Ty, jako nauczyciel, zyskasz zupełnie nowe spojrzenie na lekturę. A na pewno pedagogicznie i rozwojowo to super pomysł. Tylko - czy procedury na to pozwalają...
× 8
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Nie, nie mam uczniów myślących w miarę - ale idąc tym tropem nie zrealizowałabym żadnego tematu ani w ogóle nic bym nie zrobiła.
Tak, procedury na to pozwalają, nawet mile widziane są takie innowacje pedagogiczne.
× 3
@ziellona
@ziellona · ponad rok temu
to wdrażaj. Choć na jeden raz. MOżesz się zaskoczyc uczniami :)
× 3
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Na to liczę. :)
× 2
@Antytoksyna
@Antytoksyna · ponad rok temu
A co Ci szkodzi? Niech używają!
× 7
@viki_zm
@viki_zm · ponad rok temu
Myślę że to super pomysł 😁 Wykraczający poza schematy i klucze w które często wpycha się uczniów odgórnie 😊 Chciałabym mieć możliwość samodzielnej interpretacji bo niejednokrotnie rozumiem coś inaczej niż nauczyciel 🙂
× 5
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
No wiesz, i tak będę musiała włożyć im do głowy to, co trzeba włożyć. Ale niechby się najsamprzód trochę pobawili, może sami wpadną na niektóre rzeczy. :)
× 2
@viki_zm
@viki_zm · ponad rok temu
Dokładnie, to może być dodatkowo ciekawy eksperyment :) a może też miłe zaskoczenie dla Ciebie :D "Romeo i Julia" dla mnie do interpretacji byli gorsi, może przez to, że bardziej oklepani i historia mi znana; ze strony ucznia postawiłabym na "Makbeta" ;)
× 1
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Tak. Makbet stwarza o wiele więcej możliwości.
× 2
@jatymyoni
@jatymyoni · ponad rok temu
Świetny pomysł, czekam na podsumowanie.
× 4
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Najpierw muszę wszystko opisać i przedstawić pomysł do akceptacji. :)
× 2
@Airain
@Airain · ponad rok temu
Super pomysł. Ale jednak jakiś mikro szkielet interpretacji musisz im zaproponować.
× 1
@LetMeRead
@LetMeRead · ponad rok temu
Tak. Na wstępnej lekcji.

Archiwum

2023

2022

2021

2019

grudzień

(1)
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2023 nakanapie.pl