Książka podejmuje zagadnienia związane z codziennością współczesnych dziewcząt. Opisane z perspektywy antropologiczno-socjologicznej przyczyny, przebieg i konsekwencje seksualizacji oraz dziewczęcej agresji wymierzonej w przedstawicielki tej samej płci wskazują na wieloaspektowość i niebanalny charakter wyżej wymienionych zjawisk oraz na ich wpływ na funkcjonowanie dziewcząt zarówno w ich małych światach społecznych, jak i w szerszym kontekście społecznym.
Książka powstała w oparciu o wyniki badań własnych przeprowadzonych przez autorki wśród uczennic gimnazjum przy zastosowaniu techniki indywidualnego wywiadu pogłębionego.
Książka nie tylko dla socjologów, pedagogów czy psychologów, ale także dla rodziców i nauczycieli, którzy z opisanymi w książce problemami seksualizacji i agresji spotykają i zmagają się bezpośrednio i nierzadko pozostają w ich obliczu bezradni. Zjawiska dziewczęcej agresji i seksualizacji zostały opisane po raz pierwszy nie w kategoriach dewiacyjno-przestępczych, ale jako wszechobecny i na stałe wpisany w dziewczęcy świat element. Prezentowane zjawiska nie są marginalne, lecz szeroko rozpowszechnione w kulturze, o czym świadczą liczne publikacje i badania poświęcone seksualizacji dziewcząt i dziewczęcej agresji podejmowane w kręgach europejskich i amerykańskich przedstawicieli nauk społecznych, których ustalenia stanowiły inspirację do podjęcia badania tego tematu w Polsce.
Książka powstała w oparciu o wyniki badań własnych przeprowadzonych przez autorki wśród uczennic gimnazjum przy zastosowaniu techniki indywidualnego wywiadu pogłębionego.
Książka nie tylko dla socjologów, pedagogów czy psychologów, ale także dla rodziców i nauczycieli, którzy z opisanymi w książce problemami seksualizacji i agresji spotykają i zmagają się bezpośrednio i nierzadko pozostają w ich obliczu bezradni. Zjawiska dziewczęcej agresji i seksualizacji zostały opisane po raz pierwszy nie w kategoriach dewiacyjno-przestępczych, ale jako wszechobecny i na stałe wpisany w dziewczęcy świat element. Prezentowane zjawiska nie są marginalne, lecz szeroko rozpowszechnione w kulturze, o czym świadczą liczne publikacje i badania poświęcone seksualizacji dziewcząt i dziewczęcej agresji podejmowane w kręgach europejskich i amerykańskich przedstawicieli nauk społecznych, których ustalenia stanowiły inspirację do podjęcia badania tego tematu w Polsce.