Fragment: Ekspozycja koloru: Posuńmy się teraz nieco dalej i zastanówmy, co oznacza dopasowanie ekspozycji do potrzeb poszczególnych kolorów (przez co rozumiem konkretne barwy). Przekonaliśmy się już, że różne kolory osiągają największą wartość nasycenia czy też czystości przy różnej jasności.(...) Szczególną uwagę na kolory w obrazie zwracamy w momencie, gdy wnoszą one więcej niż zwykle. Nie zawsze wartość obrazu zależy od jego zawartości kolorystycznej i nie każdy fotograf w równym stopniu interesuje się kolorem. Wybór odpowiedniej ekspozycji jest jednocześnie zaskakująco prosty i wyjątkowo skomplikowany. To jeden z najbardziej intrygujących paradoksów fotografii, który od zawsze fascynował zarówno ambitnych amatorów, jak i profesjonalistów. Przełom w technologii cyfrowej doprowadził do rewolucji w metodach jej kontrolowania. Zmusiło to fotografów do refleksji nad tym, co mogą osiągnąć dzięki dokładnemu zrozumieniu poszczególnych aspektów przysłony, czułości ISO i czasu. Michael Freeman poprowadzi cię przez skomplikowany i szybko zmieniający się świat ekspozycji, dając jasne wskazówki. Opisany w przystępny sposób proces fotografowania, ilustracje, histogramy i doskonałe przykłady pozwolą poznać subtelności ekspozycji i zrozumieć, jak robić dobre zdjęcia, czyli to, co w fotografii jest najważniejsze. * Dwanaście idealnych rozwiązań dla każdej ekspozycji. * Nowe techniki ekspozycyjne, np. HDR, i pełen zakres tradycyjnych ustawień aparatu. * Przejrzyste schematy pozwalające ? gdy to możliwe ? dokładnie zaplanować lub ? gdy to konieczne ? szybko wybrać odpowiednią ekspozycję. * Odsyłacze do strony internetowej, dzięki której szybko i łatwo można na ekranie komputera przeglądać obrazy i wychwytywać subtelne różnice. O AUTORZE Michael Freeman ? światowej sławy fotograf ? jest jednym z najpoczytniejszych autorów książek o fotografii. Ma ich na swoim koncie kilkanaście. Jest twórcą m.in.: Mastering Digital Photography, The Comlete Guide to Digital Photography oraz kilku poradników przetłumaczonych na język polski, m.in. Lustrzanki cyfrowe i Okiem fotografa. Specjalizuje się w fotografii podróżniczej, architekturze oraz sztuce Azji. Szczególne uznanie zyskał jako ekspert w dziedzinie efektów specjalnych. Przez wiele lat współpracował z czasopismem ?Smithsonian? oraz wydawnictwami Time-Life Books, Reader?s Digest, CondéNast, Traveler oraz GEO. Regularnie publikuje w ?Photo District News?.