Kultura szkoły. W poszukiwaniu nieuchwytnego

Beata Adrjan
Ksi─ů┼╝ka Kultura szko┼éy. W poszukiwaniu nieuchwytnego
Ksi─ů┼╝ka Kultura szko┼éy. W poszukiwaniu nieuchwytnego
Popraw t─Ö ksi─ů┼╝k─Ö | Dodaj inne wydanie

Opis

Publikacja jest pr├│b─ů przedstawienia ca┼éo┼Ťciowego obrazu szko┼éy. Obrazu ilustruj─ůcego, jaka szko┼éa naprawd─Ö jest, a nie: jaka powinna by─ç. Szczeg├│lnym za┼éo┼╝eniem podj─Ötych bada┼ä by┼éo ukazanie szko┼éy jako ca┼éo┼Ťci, jako ┼╝ywego organizmu prowadz─ůcego w┼éasne ┼╝ycie. Badanie kultury szko┼éy jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej ca┼éo┼Ťci. [...] kultura jako zesp├│┼é s─ůd├│w i przekona┼ä [...] to w ogromnej mierze nieu┼Ťwiadamiany przewodnik po rzeczywisto┼Ťci spo┼éecznej ka┼╝dej grupy (Burszta, 1998, s. 52). Praca jest odpowiedzi─ů na postulowan─ů przez wielu autor├│w potrzeb─Ö ca┼éo┼Ťciowego opisu szko┼éy we wszystkich przejawach jej codziennego ┼╝ycia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na pocz─ůtku Krzysztof Kruszewski: ÔÇ×pisanie o szkole jest ryzykiemÔÇŁ. Ryzyko to podj─Öto z nadziej─ů, ┼╝e etnograficzny opis kultury szko┼éy, wed┼éug przyj─Ötych za┼éo┼╝e┼ä teoretycznych i metodologicznych, b─Ödzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö cz─Ö┼Ťci teoretycznej i empirycznej. Cz─Ö┼Ť─ç teoretyczna zawarta jest w dw├│ch rozdzia┼éach. Pierwszy po┼Ťwi─Öcono teoriom szko┼éy, prezentuj─ůc trzy perspektywy: socjologiczn─ů, ideologiczn─ů i organizacyjn─ů. Om├│wiono tak┼╝e zjawiska kryzysu i krytyki szko┼éy oraz zamieszczono przegl─ůd polskich bada┼ä pedagogicznych dotycz─ůcych szko┼éy. W drugim rozdziale om├│wiono poj─Öcia klimatu i kultury jako kluczowych w poznawaniu rzeczywisto┼Ťci szko┼éy, a jednocze┼Ťnie przynale┼╝nych wielu dyscyplinom, od psychologii spo┼éecznej przez prakseologi─Ö i pedagogik─Ö resocjalizacyjn─ů po antropologi─Ö. Kolejny rozdzia┼é po┼Ťwi─Öcono prezentacji przedmiotu i celu bada┼ä oraz za┼éo┼╝e┼ä metodologicznych, przedstawiono model i przegl─ůd tradycji bada┼ä jako┼Ťciowych oraz om├│wiono wybran─ů metod─Ö badawcz─ů i strategi─Ö bada┼ä. Rozdzia┼éy od czwartego do si├│dmego przeznaczono na prezentacj─Ö wynik├│w bada┼ä empirycznych. Opisano w nich za┼éo┼╝enia kultury organizacyjnej badanych szk├│┼é wed┼éug przyj─Ötego modelu kultury organizacyjnej E. Scheina. S─ů to kolejno: za┼éo┼╝enia dotycz─ůce zawi─ůzku szk├│┼é z otoczeniem (rozdzia┼é czwarty), natury ludzkiej (rozdzia┼é pi─ůty), prawdy i czasu (rozdzia┼é sz├│sty) oraz zwi─ůzk├│w mi─Ödzy lud┼║mi (rozdzia┼é si├│dmy).
Data wydania: 2011-03-14
ISBN: 978-83-7587-657-4, 9788375876574
Wydawnictwo: Impuls

Gdzie kupi─ç

Ksi─Ögarnie internetowe


Ogłoszenia

{}
Dodaj ogłoszenie
za darmo!
U┼╝ywane ksi─ů┼╝ki maj─ů dusz─Ö. Zamiast kupowa─ç w sklepie, zajrzyj na nasz─ů stron─Ö z og┼éoszeniami. Ksi─ů┼╝kowe zero-waste? Kupuj u┼╝ywane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Ju┼╝ przeczytana? Jak j─ů oceniasz?

Recenzje

Ksi─ů┼╝ka Kultura szko┼éy. W poszukiwaniu nieuchwytnego nie ma jeszcze recenzji. Znasz j─ů? Mo┼╝e napiszesz kilka s┼é├│w dla innych Kanapowicz├│w?
{}´ŞĆ Napisz pierwsz─ů recenzje

Moja opinia o ksi─ů┼╝ce

Co czyta─ç po ksi─ů┼╝ce “Kultura szko┼éy. W poszukiwaniu nieuchwytnego”- Beata Adrjan

Ksi─ů┼╝ka Kultura szko┼éy
Kultura szkoły Beata Adrjan
{}10/10
Publikacja jest pr├│b─ů przedstawienia ca┼éo┼Ťciowego obrazu szk...

Ksi─ů┼╝ki, recenzje, og┼éoszenia, spo┼éeczno┼Ť─ç!

Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebuje ka┼╝dy wielbiciel ksi─ů┼╝ek. Za┼é├│┼╝ konto i korzystaj w pe┼éni ze wszystkich mo┼╝liwo┼Ťci serwisu.
Zarejestruj si─Ö
{}