Logistyka marketingowa

Martin Christopher
Logistyka marketingowa
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Koncepcja logistyki marketingowej koncentruje się na trzech zasadniczych elementach: szybkim reagowaniu na potrzeby klientów, niezawodności obsługi klientów, utrzymaniu właściwych relacji z klientami. Spójność elementów koncepcji umożliwia firmie osiągnięcie sukcesu na rynku, czyli uzyskanie przewagi konkurencyjnej.AutorzyLogistyki marketingowej spróbowali rozwinąć tezę, że łączne postrzeganie funkcji tworzenia popytu (marketing) i funkcji jego zaspokajania (logistyka) ułatwia tworzenie efektywnych i skutecznych łańcuchów dostaw zorientowanych rynkowo. Autorzy skoncentrowali się na następujących zagadnieniach:zmianach zachodzących w otoczeniu firmy (indywidualizacji potrzeb klientów, przejściu od rynku sprzedawcy do rynku nabywcy, zmniejszeniu skuteczności reklamy), budowaniu relacji z klientami (utrzymaniu istniejących klientów przez zapewnienie odpowiedniego poziomu obsługi), tworzeniu wartości dla klienta, rozumianej jako różnica korzyści i kosztów (na metodach ustalania tej wartości i jej zwiększania oraz wpływie na rentowność klienta), konkurencji opartej na czasie (szybkim reagowaniu na potrzeby klientów, strategiach skracania czasu realizacji zamówienia), łańcuchach dostaw zorientowanych na popyt (uwzględnieniu popytu rzeczywistego, a nie prognoz popytu, elastycznym funkcjonowaniu łańcucha), zarządzaniu logistyką marketingową (analizie zmian w strategiach działania firmy: koncentracji na zarządzaniu procesami, klientami i efektywnością działań), obsłudze klienta globalnego (powstawaniu globalnego efektu synergii i tworzeniu globalnej strategii logistycznej, na problemach ochrony środowiska naturalnego i problemach społecznych). Liczne przykłady zamieszczone w książce ułatwią zastosowanie konkretnych rozwiązań w firmieSpis treściPrzedmowaRozdział 1NOWY RYNEKZmieniające się otoczenie marketingowe Wyrafinowani klienci Jednakowa funkcjonalność produktów Przejście od rynku sprzedawcy do rynku nabywcy Konkurencja cenowa Koncentracja siły nabywczej Reorganizacja rynku dostawców Indywidualizacja Wrażliwość klienta na poziom obsługiŹródła przewagi konkurencyjnej Produkty innowacyjne i silne marki Relacje z klientami Skuteczny łańcuch dostawPojęcia kluczoweRozdział 2BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEMZnaczenie utrzymania klientówKoncepcja marketingu partnerskiego Relacje jako partnerstwo Dlaczego partnerstwo? Zarządzanie relacjami w kanale dystrybucjiObsługa klienta Elementy obsługi klienta Obietnica obsługi Ustalenie potrzeb klientów w zakresie obsługi Zamówienie doskonałe Zarządzanie procesami gwarantującymi osiągnięcie poziomu zamówienia doskonałegoPojęcia kluczoweRozdział 3TWORZENIE WARTOŚCI DLA KLIENTAOd wartości marki do wartości dla klienta Wartość dla klientaWartość użytkowaStrategia logistyczna zorientowana rynkowo Identyfikacja elementów wartości dla klienta Ustalanie wartości dla klienta Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu Opracowanie strategii logistycznejMetody zwiększania wartości dla klientaWpływ wartości dla klienta na jego rentownośćKoszty obsługi klientaPojęcia kluczoweRozdział 4KONKURENCJA OPARTA NA CZASIERedukcja czasu reakcji na potrzeby klientówCzas przepływu produktów przez łańcuch logistyczny Czas dostawy produktów na rynek Czas obsługi klientów Czas reakcji na potrzeby klientówStrategie skracania czasu realizacji zamówieniaTworzenie wartości dodanejReengineering procesu logistycznegoPojęcia kluczoweRozdział 5ŁAŃCUCHY DOSTAW ZORIENTOWANE NA POPYTPunkt analizy popytuMasowa indywidualizacjaOdroczenie w czasie niektórych etapów procesu produkcjiTworzenie elastycznych łańcuchów dostawSystemy szybkiej reakcji na potrzeby klientówEfektywna obsługa klientaProgramy wspólnego planowania, prognozowania i zaopatrzenia (CPFR)Pojęcia kluczoweRozdział 6ZARZĄDZANIE LIGISTYKĄ MARKETINGOWĄOd zarządzania działami do zarządzania procesamiOd zarządzania produktami do zarządzania klientami Zarządzanie Kategoriami produktówOd zysku do efektywności przedsiębiorstwaPojęcia kluczoweRozdział 7OBSŁUGA KLIENTA GLOBALNEGOProces globalizacji a poziom obsługi klientaGlobalna strategia logistyczna Centralizacja a autonomia lokalna Globalny efekt synergii Zindywidualizowane produkty standardowe Lokalizacja magazynówSystemy informatyczne logistyki globalnejProblemy ochrony środowiska naturalnego i problemy społecznePojęcia kluczowe
Data wydania: 2004
ISBN: 978-83-208-1542-9, 9788320815429
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Logistyka marketingowa nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Logistyka marketingowa. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl