Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice

Bogusław Walenty Nierenberg, Jerzy Stanisław Gołuchowski, ks. Marek Łuczak, Aleksandra Pethe ...
Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

In general, when we think about media, and especially mass media, we seldom associate them with economy. Meanwhile, the freedom of communication is closely related to the fi nancing sources. The Americans say: ?he who pays the piper calls the tune.? In the modern world, it is diffi cult to establish who pays and what they actually pay with. Very few of us realize that the currency we pay for the consumption of media is our attention. Milton Friedmann, a Nobel Prize laureate, justly stated that ?there is no such thing as a free lunch.? This book proves it clearly. Its content is the elaboration of the thought by one of the most prominent researchers of this fi eld, prof. Alan B. Albarran, who postulated that the research on economics of media should be holistic. The University of North Texas professor most accurately defi nes the notion of ?media economics?, which is ?the study of how media fi rms and industries function across different levels of activity (e.g., global, national, household, etc.) in tandem with other forces (e.g., globalization, regulation, technology, and social aspects) through the use of theories, concepts, and principles drawn from macroeconomic and microeconomic perspectives? [A.B. Albarran, The Media Economy, Routledge, New York 2016, p. 3]. In this book, we strive to meet these postulates, in the hope of making a contribution to the understanding of the interpenetration of media and economy, as well as to the illustration of its Polish specifi city.
Data wydania: 2018-03-27
ISBN: 978-83-01-19237-2, 9788301192372
Wydawnictwo: PWN - Naukowe PWN
Stron: 202

Autor

Bogusław Walenty Nierenberg Bogusław Walenty Nierenberg Bogusław Walenty Nierenberg – polski ekonomista, dr hab. nauk humanistycznych, profesor Instytutu Kultury Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. 18 grudnia 2003 obronił pracę doktorską Reklama jako element proce...

Pozostałe książki:

Komunikacja społeczna w zarządzaniu humanistycznym Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice Na to, żeby komuś odebrać wolność, musi być sąd Prawo, etyka czy rynek? Zmiany w polskich mediach po 1989 roku
Wszystkie książki Bogusław Walenty Nierenberg

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl