Publikacja autorstwa Julii Gierczak stanowi próbę odnalezienia rozmaitych wariantów i kontekstów komunikacji w kinie współczesnym. Podstawowym przedmiotem analizy stają się wybrane filmy chińskiego mistrza sztuki reżyserskiej — Wong Kar-Waia (laureat nagrody dla najlepszego reżysera festiwalu w Cannes 1997, dwukrotny zdobywca nagrody Europejskiej Akademii Filmowej w kategorii film zagraniczny). Autorskie kino z Hongkongu zderzone zostało z szeregiem tendencji najbardziej rozpoznawalnych dla współczesnej kinematografii amerykańskiej, azjatyckiej i europejskiej. Kontekstem dla twórczości Wong Kar-Waia staje się więc przestrzeń dialogowa w produkcjach filmowych takich reżyserów jak między innymi: Wayne Wang, Jim Jarmusch, Woody Allen, Quentin Tarantino, Mike Leigh czy David Lynch. Liczne odnośniki hipertekstowe do informacji zewnętrznych (np. biografii poszczególnych twórców czy oficjalnych witryn internetowych omawianych filmów) zamieszczone w publikacji uatrakcyjniają lekturę i umożliwiają dodatkowe pogłębienie wiedzy z zakresu poszczególnych rozdziałów. Rozważania prowadzone przez autorkę mają charakter szkicu otwierającego pole do szerszej dyskusji na temat komunikacji w kinie najnowszym. „Między słowem a ciałem” to obowiązkowa lektura przede wszystkim dla miłośników kina i filmoznawców, jednak refleksje w niej zawarte są niewątpliwie atrakcyjne dla każdego umysłu zainteresowanego szeroko pojętą kulturą, przede wszystkim zaś międzyludzkim dialogiem i sposobami jego kreacji w produktach współczesnej kinematografii.