Celem książki jest pokazanie, jak skomplikowanym procesem jest zawarcie dobrej umowy, jak unikać niebezpieczeństw i pułapek, jak negocjować, aby zabezpieczyć swoje interesy. Autor koncentruje się na umowach sprzedaży i dostawy, zawieranych z partnerami krajowymi i zagranicznymi, analizując je zarówno z punktu widzenia sprzedającego, jak i kupującego. Zrozumiałym językiem, pozbawionym zawiłości prawnych, szczegółowo omawia:
- uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych,
- ryzyka związane z zawieraniem umów,
- zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności,
- zawieranie umów w formie oferty,
- ustalanie bazy dostaw (według Incoterms i innych zwyczajów),
- uzgadnianie warunków płatności,
- negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków i zasadniczych klauzul umowy,
- zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń,
- wykorzystanie taktyk negocjacyjnych.
- uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych,
- ryzyka związane z zawieraniem umów,
- zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności,
- zawieranie umów w formie oferty,
- ustalanie bazy dostaw (według Incoterms i innych zwyczajów),
- uzgadnianie warunków płatności,
- negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków i zasadniczych klauzul umowy,
- zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń,
- wykorzystanie taktyk negocjacyjnych.