Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyce

Dorota Klus-Stańska
Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyce
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Dydaktyka ? jak każda dyscyplina naukowa ? wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom ? przyszłym nauczycielom i pedagogom ? zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Data wydania: 2020-11-05
ISBN: 978-83-01-20150-0, 9788301201500
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Stron: 278

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe


Ogłoszenia

{}
Dodaj ogłoszenie
za darmo!
Używane książki mają duszę. Zamiast kupować w sklepie, zajrzyj na naszą stronę z ogłoszeniami. Książkowe zero-waste? Kupuj używane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyce? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
{}️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Co czytać po książce “Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyce”- Dorota Klus-Stańska

Osobowość autorska absolwentów klas Montessori w perspektywie doświadczeń i celów życiowych.
Osobowość autorska absolwen... Beata Bednarczuk
{}10/10
Autorka zmierzyła się w książce z dużym wyzwaniem, głównie z...
Urządzanie młodzieży. Studium analityczno-krytyczne
Urządzanie młodzieży. Studi... Helena Ostrowicka
{}10/10
W niniejszej publikacji zasadniczym celem uczyniłam rekonstr...
Pedagogie katolickich zgromadzeń zakonnych. Tom 2
Pedagogie katolickich zgrom... Kazimierz Misiaszek SDB, Janina Kostkiewicz
{}10/10
W tomie drugim […] przedmiotem analiz są przesłanki tematycz...
Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej
Sprawcy i/lub ofiary działa... Maria Dudzikowa
{}10/10
Publikacja inspiruje do krytycznego oglądu rzeczywistości ed...
Współczesna rzeczywistość w wybranych problemach społecznych
Współczesna rzeczywistość w... Grażyna Durka
{}8/10
Prezentowana publikacja stanowi zbiór prac autorów z różnych...

Cytaty z książki

O nie! Książka Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyce. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
{} Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatności Regulamin
© 2021 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Południe