Paradygmaty kszta艂cenia student贸w i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich

Anna Sajdak
10 /10
Ocena 10 na 10 mo偶liwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Ksi膮偶ka Paradygmaty kszta艂cenia student贸w i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich
Ksi膮偶ka Paradygmaty kszta艂cenia student贸w i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich
Popraw t臋 ksi膮偶k臋 | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 mo偶liwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Ksi膮偶ka podejmuje nieobecne w polskiej literaturze rozwa偶ania nad ulokowaniem dydaktyki szko艂y wy偶szej na mapie paradygmat贸w wyr贸偶nianych w pedagogice. Potrzeba napisania pracy 鈥 podejmuj膮cej pr贸b臋 ukazania specyfiki akademickiego kszta艂cenia, dokonania charakterystyki samej dydaktyki akademickiej oraz w pewien spos贸b porz膮dkuj膮cej jej struktury teoretyczne - wyros艂a przede wszystkim z do艣wiadcze艅 w prowadzeniu zaj臋膰 z doktorantami przygotowuj膮cymi si臋 do wej艣cia w rol臋 dydaktyka i nauczycielami akademickimi a tak偶e z w艂asnego namys艂u autorki nad zr贸偶nicowaniem teoretycznym tej dyscypliny. Pierwszym celem podj臋tej pracy jest ukazanie specyfiki akademickiego kszta艂cenia. Przybli偶one zostaj膮 kolejno w膮tki zwi膮zane z my艣l膮 o kszta艂ceniu uniwersyteckim wzorowanym na tradycji Humboldowskiego uniwersytetu liberalnego, a tak偶e nakre艣lone zostaj膮 pola dyskusji decyduj膮ce o celach i kszta艂cie edukacji na poziomie wy偶szym. Podj臋ta zosta艂a problematyka zakorzenionego a wywiedzionego z tradycji mitu uczenia si臋 od mistrza w relacji 鈥瀖istrz-ucze艅鈥, kt贸ra z jednej strony intuicyjnie okre艣la spos贸b kszta艂cenia student贸w, z drugiej za艣 pokutuje w my艣leniu o przygotowywaniu m艂odej kadry do podj臋cia zawodu nauczyciela akademickiego. Kolejny cel pracy, jakim jest uj臋cie dyscyplinarne dydaktyki akademickiej wymaga艂 podj臋cia bada艅 w okre艣lenia zwi膮zk贸w dydaktyki akademickiej z dydaktyk膮 og贸ln膮, z dydaktykami przedmiotowymi, z naukami pomocniczymi oraz spo艂eczn膮 鈥瀙raktyk膮鈥 kszta艂cenia. Rezultatem bada艅 jest pedagogiczne i jednocze艣nie multidyscyplinarne uj臋cie omawianej dyscypliny. Podj臋tej pracy postawiony zosta艂 tak偶e cel rekonstrukcji mo偶liwych paradygmat贸w dydaktyki akademickiej. Wyr贸偶nione zosta艂y cztery paradygmaty dydaktyki akademickiej: behawiorystyczny, humanistyczny, konstruktywistyczny oraz krytyczno-emancypacyjny. Ka偶dy opisywany zarys paradygmatu dydaktyki akademickiej jest traktowany jako pewnego rodzaju konstrukcja teoretyczna 艂膮cz膮ca wizj臋 procesu kszta艂cenia student贸w oraz wspierania rozwoju nauczycieli akademickich z teoretycznymi podwalinami konstytuuj膮cymi rozwi膮zania praktyczne. Warto艣ci膮 pracy jest zwr贸cenie uwagi na dwa zasadnicze aspekty procesu kszta艂cenia w uniwersytecie; jednym jest kszta艂cenie student贸w, za艣 drugim - przygotowanie nauczycieli akademickich do wype艂niania ich zada艅 dydaktycznych. Ksi膮偶ka jest pierwszym w Polsce opracowaniem teoretycznych podstaw akademickiego kszta艂cenia oraz wspieranie rozwoju nauczycieli akademickich. Praca podejmuje nieobecne w polskiej pedagogice rozwa偶ania nad ulokowaniem dydaktyki szko艂y wy偶szej na mapie paradygmat贸w wyodr臋bnianych w pedagogice.
Data wydania: 2013-06-17
ISBN: 978-83-7850-406-1, 9788378504061
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
Stron: 504

Gdzie kupi膰

Ksi臋garnie internetowe


Og艂oszenia

{}
Dodaj og艂oszenie
za darmo!
U偶ywane ksi膮偶ki maj膮 dusz臋. Zamiast kupowa膰 w sklepie, zajrzyj na nasz膮 stron臋 z og艂oszeniami. Ksi膮偶kowe zero-waste? Kupuj u偶ywane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Ju偶 przeczytana? Jak j膮 oceniasz?

Recenzje

Paradygmaty kszta艂cenia student贸w i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich

18.06.2013

[...] zalet膮 recenzowanej pracy jest zwr贸cenie uwagi na dwa zasadnicze aspekty procesu kszta艂cenia w uniwersytecie: jednym jest kszta艂cenie student贸w, drugim za艣 przygotowanie nauczycieli akademickich do wype艂niania ich zada艅 dydaktycznych. Obydwa maj膮 sw贸j dydaktyczny wymiar, przy czym ten drugi bywa cz臋sto pomijany albo ze wzgl臋du na swoj膮 oczywi... {} Recenzja ksi膮偶ki Paradygmaty kszta艂cenia student贸w i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich

Moja opinia o ksi膮偶ce

Opinie

@oficynaIMPULS
2013-06-18
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
{} 10 /10
Impuls poleca

Co czyta膰 po ksi膮偶ce “Paradygmaty kszta艂cenia student贸w i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich”- Anna Sajdak

Ksi膮偶ka Przestrze艅 edukacyjna ? dylematy, do艣wiadczenia i oczekiwania spo艂eczne
Przestrze艅 edukacyjna ? dyl...
{}10/10
G艂贸wnym przedmiotem pracy ?Przestrze艅 edukacyjna?? jest refl...
Ksi膮偶ka SZKO艁A JAKO PRZESTRZE艃 EDUKACYJNEGO (NIE)POROZUMIENIA
SZKO艁A JAKO PRZESTRZE艃 EDUK... Agnieszka Majerek Bo偶ena, Agnieszka Domaga艂a-Kr臋cioch
{}10/10
Szkolna rzeczywisto艣膰 we wsp贸艂czesnym zglobalizowanym 艣wieci...
Ksi膮偶ka Osobowo艣膰 autorska absolwent贸w klas Montessori w perspektywie do艣wiadcze艅 i cel贸w 偶yciowych.
Osobowo艣膰 autorska absolwen... Beata Bednarczuk
{}10/10
Autorka zmierzy艂a si臋 w ksi膮偶ce z du偶ym wyzwaniem, g艂贸wnie z...
Ksi膮偶ka Wsp贸艂czesna rzeczywisto艣膰 w wybranych problemach spo艂ecznych
Wsp贸艂czesna rzeczywisto艣膰 w... Gra偶yna Durka
{}8/10
Prezentowana publikacja stanowi zbi贸r prac autor贸w z r贸偶nych...
Ksi膮偶ka Pedagogie katolickich zgromadze艅 zakonnych. Tom 2
Pedagogie katolickich zgrom... Kazimierz Misiaszek SDB, Janina Kostkiewicz
{}10/10
W tomie drugim [鈥 przedmiotem analiz s膮 przes艂anki tematycz...

Cytaty z ksi膮偶ki

O nie! Ksi膮偶ka Paradygmaty kszta艂cenia student贸w i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. czuje si臋 pomini臋ta, bo nikt nie doda艂 jeszcze do niej cytatu. Mo偶e jej pomo偶esz i dodasz jaki艣?
{} Dodaj cytat
nakanapie.pl
{} {} {}
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatno艣ci Regulamin
© 2020 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Po艂udnie