Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu

Bolesław Rok
Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Na problematykę roli biznesu w społeczeństwie powinniśmy patrzeć znacznie szerzej, niż to praktykowano do tej pory. Choć nie mamy już do czynienia z klasycznym, XIX-wiecznym kapitalizmem, choć zmieniło się otoczenie społeczne, polityczne i gospodarcze, wciąż jeszcze nie pożegnaliśmy się z przeświadczeniem, że sukces w biznesie to wyłącznie wzrost zysku. Dlatego w książce jest mowa o firmach, które – kierując się „oświeconym egoizmem” – starają się łączyć dobre wyniki i dobre uczynki. Celem autora było przedstawienie empirycznie zweryfikowanego podejścia do odpowiedzialności podejmowanej przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania to próba odkrywania nowej rzeczywistości – tej, z którą przyjdzie nam się zmierzyć w nadchodzących latach.

Książka dotyczy idei społecznej odpowiedzialności biznesu w chwili, kiedy idea ta w krajach wysoko rozwiniętych znalazła już swe praktyczne zastosowania, a w Polsce staje się dopiero przedmiotem ożywionej dyskusji. Głos autora w tej dyskusji jest znaczący nie tylko w sensie teoretycznym, ale także praktycznym ze względu na zaprezentowane badania związane ze stosowaniem zasad odpowiedzialności społecznej w Polsce. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu zostaje przez autora osadzona w systemie zarządzania, a w wymiarze praktycznym staje się kluczowym elementem strategii firmy.

prof. UEK, dr hab. Janina Filek, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Autor zaproponował własne ujęcie sposobu włączania tematyki społecznej odpowiedzialności w biznesie (CSR) do strategii zarządzania przedsiębiorstw oraz przeprowadził, uczestnicząc w kilku projektach badawczych, w tym międzynarodowych, analizę zachowania przedsiębiorstw będących liderami CSR. Autor zauważa ich pragmatyzm, zwłaszcza w sytuacji, gdy otoczenie biznesowe jeszcze nie dojrzało do wprowadzenia bardziej wyrafinowanych instrumentów wpływu lub nacisku. Odrębną wartością książki jest bogata bibliografia, zawierająca odniesienia do odległych w czasie „korzeni” CSR, jak i rzetelny przegląd najnowszych pozycji literatury polskiej i zagranicznej.

prof. SGH, dr hab. Grażyna Leśniak-Łebkowska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie                  

Data wydania: 2013-06-07
ISBN: 978-83-7561-271-4, 9788375612714
Wydawnictwo: MT Biznes
Kategoria: Gospodarka
Stron: 370
dodana przez: jatymyoni

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
{}
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
{}

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
{}️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
{} Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2022 nakanapie.pl