Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach

Joanna Heidtman, Piotr Piasecki
Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Nowe podejście do zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez firmy.

Jednym z charakterystycznych elementów nowego świata, opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy typ pracownika. Pracownicy wiedzy (ang. knowledge workers) właściwie dominują dziś we wszystkich branżach. Na takie osoby nie działają konwencjonalne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy trybem w maszynie. Chcą się uczyć i stale rozwijać, ale nie tylko w ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do zaangażowania się. Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja firma lub jej menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem? Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej. Bez wahania.

Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość – publikację pełną konkretnych narzędzi pozwalających skutecznie przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach oraz sprawnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej. Książka oparta jest na przypadkach konsultingowych oraz zbudowana wokół warsztatów prowadzonych przez autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach. Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na które autorzy dają krótkie i skondensowane podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i konkretne wskazówki.

Duet Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Autorzy zajmują się zarówno kapitałem ludzkim (różnorodne zespoły, przywództwo tworzące wartość), organizacyjnym (innowacyjność, uczenie się, metody wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne). A przede wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead, Przywództwo 7 planet) wykorzystywane do motywowania, przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych zespołów.

Przedmowa do wydania drugiego
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy
ŚWIAT NA GRANICY PARADYGMATÓW
Rozdział drugi
INNOWACYJNOŚĆ
Rozdział trzeci
SIŁA RÓŻNORODNYCH ZESPOŁÓW
Rozdział czwarty
UCZENIE SIĘ
Rozdział piąty
PRZYWÓDZTWO TWORZĄCE WARTOŚĆ
Rozdział szósty
OTOCZENIE ORGANIZACYJNE
Rozdział siódmy
METODY
Szanowny Czytelniku!
Data wydania: 2022-06-03
ISBN: 978-83-8231-188-4, 9788382311884
Wydawnictwo: MT Biznes
Stron: 288
dodana przez: Catta
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Autor

Joanna Heidtman Joanna Heidtman dr Joanna Heidtman – psycholog i socjolog, trener biznesu, doradca, coach, wykładowca akademicki. Wiedzę i doświadczenie zdobywała m.in. w University of South Carolina i Cornell University w USA. Jest współzarządzającym w firmie Heidtman & Piasecki ...

Pozostałe książki:

Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach W zgodzie z sobą w zgodzie z innymi
Wszystkie książki Joanna Heidtman

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat