Efektywne i konkurencyjne systemy wynagrodzeń jako istotny czynnik motywowania ludzi do pracy powinny być powiązane z celami i strategią firmy - wychodząc z tego podstawowego założenia, autorka prezentuje różnorodne sposoby wynagradzania pracowników oraz sytuacje, w jakich mogą być stosowane. Szczegółowo analizuje wszystkie aspekty wynagrodzeń, począwszy od wyboru odpowiedniego systemu, a skończywszy na metodach sprawnego nim zarządzania. Analizie poddane są m.in.: * funkcje i składniki wynagrodzeń oraz kierunki zmian systemów, * procedury projektowania systemów wynagrodzeń oraz podsystemów funkcjonalnych, organizacyjnych i podsystemów dla specyficznych grup zatrudnionych, * struktura wynagrodzeń całkowitych - wynagrodzenia pakietowe, * metody wartościowania pracy i systemowa ocena efektów, * rynkowe przeglądy wynagrodzeń - standardy jakościowe i wykorzystanie, * wynagradzanie indywidualne i grupowe, udziałowe formy wynagrodzeń, * rodzaje tabel płac i ich budowa, sposoby dokonywania podwyżek płac. Autorka porusza wiele nowych i złożonych problemów, takich jak sposoby wykorzystania bodźców długoterminowych. Prezentowane rozwiązania ilustruje przykładami zaczerpniętymi z praktyki firm polskich i zagranicznych. Pozycja przeznaczona jest dla osób odpowiedzialnych za kształtowanie systemów wynagrodzeń oraz dla kadry naukowej i studentów kierunków związanych z zarządzaniem.