Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji

Paweł Kazibudzki
Ksi─ů┼╝ka Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji
Ksi─ů┼╝ka Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji
Popraw t─Ö ksi─ů┼╝k─Ö | Dodaj inne wydanie

Opis

Podobno uczucia odgrywaj─ů kluczow─ů rol─Ö w kierowaniu niesko┼äczonym strumieniem decyzji, kt├│re musimy podejmowa─ç w swoim ┼╝yciu ka┼╝dego dnia. Przypuszczenie to rozpocz─Ö┼éo proces poszukiwa┼ä, kt├│re doprowadzi┼éy Autora niniejszej ksi─ů┼╝ki do stwierdzenia, ┼╝e decyzji nie mo┼╝na podejmowa─ç, kieruj─ůc si─Ö czystym rozs─ůdkiem. A to dlatego, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç z nich wymaga nie tylko wyczucia, ale i tzw. m─ůdro┼Ťci emocjonalnej, kt├│r─ů z kolei daj─ů nam jedynie wcze┼Ťniejsze do┼Ťwiadczenia.
Czy zdajemy sobie bowiem spraw─Ö z tego, ┼╝e w pierwszych kilkutysi─Öcznych sekundy postrzegania czego┼Ť nie tylko nie┼Ťwiadomie pojmujemy, co to jest, ale tak┼╝e decydujemy, czy si─Ö nam to podoba czy nie? Nie s─ůdz─Ö. A tak w┼éa┼Ťnie dzia┼éa tzw. poznaj─ůca nie┼Ťwiadomo┼Ť─ç, kt├│rej magazynem jest cia┼éo migda┼éowate znajduj─ůce si─Ö w ludzkim m├│zgu. Im silniejsze jest pobudzenie cia┼éa migda┼éowatego, tym silniejsze utrwalenie prze┼╝y─ç, kt├│re staj─ů si─Ö cz─Ö┼Ťci─ů najbardziej niezatartych wspomnie┼ä. Jak si─Ö okazuje, nasz m├│zg ma dwa uk┼éady pami─Öci ÔÇô jeden przeznaczony do rejestrowania zwyk┼éych wydarze┼ä, a drugi do przechowywania fakt├│w silnie nacechowanych emocjonalnie. To w┼éa┼Ťnie dlatego ÔÇ×nawet nie potrafimy my┼Ťle─çÔÇŁ w chwilach przygn─Öbienia, niepokoju czy z┼éo┼Ťci, gdy┼╝ w pewnym sensie mamy dwa m├│zgi, dwa umys┼éy i dwa odmienne rodzaje inteligencji: racjonaln─ů i emocjonaln─ů. Tak si─Ö te┼╝ sk┼éada, ┼╝e sam intelekt nie mo┼╝e wykorzysta─ç w pe┼éni swych mo┼╝liwo┼Ťci bez udzia┼éu emocji.
Generalnie rzecz bior─ůc ludzie koncentruj─ů si─Ö najlepiej wtedy, gdy jakie┼Ť zadanie wymaga od nich wysi┼éku nieco wi─Ökszego ni┼╝ zwykle i s─ů w stanie zdoby─ç si─Ö na taki wysi┼éek. Je┼Ťli wymagania s─ů zbyt ma┼ée, to s─ů znu┼╝eni. Je┼Ťli s─ů zbyt du┼╝e, to zaczynaj─ů si─Ö niepokoi─ç. Tylko w strefie, kt├│ra oddziela znu┼╝enie od niepokoju, wyst─Öpuje apogeum ludzkich mo┼╝liwo┼Ťci, tak┼╝e intelektualnych, nazwane przez badaczy stanem uskrzydlenia.
A co by si─Ö sta┼éo, gdyby tak wykorzysta─ç ten stan i towarzysz─ůce mu warunki do rozwoju kompetencji potrzebnych w biznesie? Stanis┼éawa Borkowska twierdzi w swoim artykule zatytu┼éowanym: Edukacja w Polsce w drodze do Gospodarki Opartej na Wiedzy [ÔÇŽ], ┼╝e ÔÇ×kompetencje niezb─Ödne w wykonywaniu pracy zdobywa si─Ö przez:
ÔÇô praktyczne wykorzystanie wiedzy (learning by using);
ÔÇô dzia┼éanie (learning by doing);
ÔÇô interakcje i eksperymentowanie (experimental learning)ÔÇŁ.
To w┼éa┼Ťnie stwierdzenie, w powi─ůzaniu z autorskimi do┼Ťwiadczeniami na polu tzw. symulacyjnych gier decyzyjnych serio, wykreowa┼éo zasadniczy obszar docieka┼ä naukowych, kt├│re w bardzo ciekawy spos├│b zosta┼éy opisane w niniejszej ksi─ů┼╝ce. To w┼éa┼Ťnie one stanowi─ů te┼╝ podstawow─ů my┼Ťl przewodni─ů niniejszej pracy. Nie jest ona jednak wszechstronn─ů analiz─ů wszystkich aspekt├│w procesu racjonalnego i emocjonalnego uczenia si─Ö. Natomiast jest, a przynajmniej taka by┼éa intencja jej Autora, istotnym przyczynkiem na drodze do wyja┼Ťnienia tego, dlaczego nasze ┼Ťwiadome dzia┼éania wynikaj─ů z proces├│w, kt├│rych cz─Östo sobie nie u┼Ťwiadamiamy, a tak┼╝e jak te procesy wykorzysta─ç do rozwoju i doskonalenia indywidualnych kompetencji w zakresie prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej.
Na zako┼äczenie warto podkre┼Ťli─ç, ┼╝e ksi─ů┼╝k─Ö napisano tak, aby by┼éa ona zrozumia┼éa dla czytelnika bez przygotowania naukowego, nie znaj─ůcego specjalistycznej terminologii. Jednocze┼Ťnie jednak pisano j─ů w spos├│b nie trywializuj─ůcy osi─ůgni─Ö─ç wsp├│┼éczesnej my┼Ťli naukowej. Jej Autor ma szczer─ů nadziej─Ö, ┼╝e uda┼éo mu si─Ö stworzy─ç publikacj─Ö, kt├│r─ů z przyjemno┼Ťci─ů czyta─ç b─Öd─ů zar├│wno dyletanci w tej dziedzinie wiedzy, jak i naukowcy.
Data wydania: 2009-12-22
ISBN: 978-83-7564-310-7, 9788375643107
Rodzaj: e-book
Wydawnictwo: My Book

Gdzie kupi─ç

Ksi─Ögarnie internetowe


Ogłoszenia

{}
Dodaj ogłoszenie
za darmo!
U┼╝ywane ksi─ů┼╝ki maj─ů dusz─Ö. Zamiast kupowa─ç w sklepie, zajrzyj na nasz─ů stron─Ö z og┼éoszeniami. Ksi─ů┼╝kowe zero-waste? Kupuj u┼╝ywane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Ju┼╝ przeczytana? Jak j─ů oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widz─Ö, ┼╝e znasz ksi─ů┼╝k─Ö Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji? Koniecznie daj zna─ç, co o niej my┼Ťlisz w recenzji!
{}´ŞĆ Napisz pierwsz─ů recenzje

Moja opinia o ksi─ů┼╝ce

Co czyta─ç po ksi─ů┼╝ce “Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji”- Pawe┼é Kazibudzki

Ksi─ů┼╝ka Kompetencje przedsi─Öbiorcy-mened┼╝era. Ideologia kszta┼étowania
Kompetencje przedsiębiorcy-... Paweł Kazibudzki
Niniejsza publikacja porusza do┼Ť─ç popularny obecnie w litera...

Cytaty z ksi─ů┼╝ki

O nie! Ksi─ů┼╝ka Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji. czuje si─Ö pomini─Öta, bo nikt nie doda┼é jeszcze do niej cytatu. Mo┼╝e jej pomo┼╝esz i dodasz jaki┼Ť?
{} Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatno┼Ťci Regulamin
© 2021 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Południe