Theory of the Firm for Strategic Management

M. Becerra
Książka Theory of the Firm for Strategic Management
Książka Theory of the Firm for Strategic Management
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Strategic decisions deal with the long-term direction of the firm and its main activities, usually the responsibility of the top managers in an organization. Because the firm is the critical unit of analysis in strategy, we need to define what firms are, how they create value, and what their organizational boundaries are in order to understand their overall performance. However, this must be done in a manner that is most useful for strategic analysis and decision making. In other words, we need a theory of the firm for business strategy. Theory of the Firm for Strategic Management integrates and expands key existing theories, like transaction costs economics and the resource-based view, to develop a value-based theory of the firm. This provides a framework to show how firms can create value for customers and, at the same time, capture eco...
Data wydania: 2009
ISBN: 978-0-521-68194-0, 9780521681940
Wydawnictwo: Cambridge University Press

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe


Ogłoszenia

Dodaj ogłoszenie
za darmo!
Używane książki mają duszę. Zamiast kupować w sklepie, zajrzyj na naszą stronę z ogłoszeniami. Książkowe zero-waste? Kupuj używane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Theory of the Firm for Strategic Management aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
✍️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Książki, recenzje, ogłoszenia, społeczność!

Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebuje każdy wielbiciel książek. Załóż konto i korzystaj w pełni ze wszystkich możliwości serwisu.
Zarejestruj się