Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce

Justyna M. Bugaj
Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce
Popraw t臋 ksi膮偶k臋 | Dodaj inne wydanie

Opis

Praca nauczyciela akademickiego jest uzale偶niona od ci膮g艂ego, nie tylko samodzielnego, rozwoju. To sformu艂owanie do艣膰 oczywiste, cho膰 oczywiste nie s膮 zwi膮zane z nim decyzje oraz pytania, na kt贸re nale偶y wcze艣niej odpowiedzie膰. Na przyk艂ad: Jak, kiedy, gdzie i w jakim kierunku nauczyciel akademicki powinien si臋 rozwija膰? Czy mo偶e liczy膰 na uczelniane wsparcie tego (samodzielnego) rozwoju, czy te偶 sam powinien decydowa膰 o kierunku, sposobie, metodach i narz臋dziach, kt贸re wykorzysta do doskonalenia realizacji zada艅 zawodowych? A r贸wnocze艣nie - w jaki spos贸b organizacyjnie przeprowadza膰 proces rozwojowy nauczycieli akademickich? Jak ukierunkowa膰 ich rozw贸j, aby by艂 to proces skuteczny, sprawny i efektywny, umo偶liwiaj膮cy realizacj臋 r贸偶nych cel贸w uczelni? Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce to unikatowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Opr贸cz analizy teoretycznej i praktycznej owych zagadnie艅, przedstawia autorski model strategicznego rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w uniwersytecie, opracowany na podstawie bada艅 w艂asnych. Zak艂ada on r贸wne zaanga偶owanie wszystkich zainteresowanych stron, a szczeg贸lnie nauczycieli akademickich i w艂adz uczelni. Postuluje wyb贸r jednej (dominuj膮cej) z czterech proponowanych strategii rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich do wspierania przez uczelni臋, przy ograniczaniu innych mo偶liwo艣ci i kierunk贸w rozwojowych. Ksi膮偶ka zosta艂a napisana na podstawie aktualnej literatury przedmiotu, jest tak偶e wynikiem o艣miu lat bada艅 Autorki zwi膮zanych ze szkolnictwem wy偶szym w Polsce i na 艣wiecie, prowadzonych podczas wsp贸艂pracy z Centrum Bada艅 nad Szkolnictwem Wy偶szym UJ. Przeznaczona jest dla os贸b zainteresowanych rozwojem zawodowym nauczycieli akademickich w uniwersytecie, w tym szczeg贸lnie student贸w i doktorant贸w planuj膮cych karier臋 na uczelniach oraz dyrektor贸w, dziekan贸w i rektor贸w (w艂adz uczelni) odpowiadaj膮cych za kszta艂t i kierunek rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich. Justyna Maria Bugaj jest nauczycielem akademickim pracuj膮cym na Uniwersytecie Jagiello艅skim w Krakowie. Jest absolwentk膮 Politechniki Cz臋stochowskiej oraz Szko艂y G艂贸wnej Handlowej w Warszawie. Wsp贸艂pracuje stale z wieloma uczelniami publicznymi i niepublicznymi w Polsce i za granic膮, g艂贸wnie w ramach projekt贸w badawczych oraz szkoleniowych. Jest autork膮 licznych publikacji, w tym artyku艂贸w naukowych, raport贸w, ekspertyz i monografii. Swoje aktywno艣ci skupia wok贸艂 zagadnie艅 zwi膮zanych z zarz膮dzaniem, w tym strategicznym zarz膮dzaniem uczelni膮 oraz strategicznym zarz膮dzaniem zasobami ludzkimi.
ISBN: 978-83-233-4179-6, 9788323341796
Wydawnictwo: Uniwersytetu Jagiello艅skiego

Gdzie kupi膰

Ksi臋garnie internetowe
Sprawdzam dost臋pno艣膰...
Og艂oszenia
{}
Dodaj og艂oszenie
2 osoby szukaj膮 tej ksi膮偶ki
{}

Moja Biblioteczka

Ju偶 przeczytana? Jak j膮 oceniasz?

Recenzje

Ksi膮偶ka Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce nie ma jeszcze recenzji. Znasz j膮? Mo偶e napiszesz kilka s艂贸w dla innych Kanapowicz贸w?
{}锔 Napisz pierwsz膮 recenzje

Moja opinia o ksi膮偶ce

Cytaty z ksi膮偶ki

O nie! Ksi膮偶ka Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce. czuje si臋 pomini臋ta, bo nikt nie doda艂 jeszcze do niej cytatu. Mo偶e jej pomo偶esz i dodasz jaki艣?
{} Dodaj cytat
  • O nas
  • Kontakt
  • Pomoc
  • Polityka prywatno艣ci
  • Regulamin
  • © 2021 nakanapie.pl
    Zrobione z {} na Pradze Po艂udnie