(Z)rozumieć świat dziecka

(Z)rozumieć świat dziecka
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
Wstęp

Część I. Wokół problemów interpretacji

Monika Miczka-Pajestka
Widzenie świata a dziecięcy potencjał umysłu. Wokół problemów interpretacji
Seeing the world and the children’s mind potential. Discussing interpretation issues

Justyna Wojciechowska
Uniwersalizm zjawisk kształtujących znaczenia językowe w perspektywie dziecięcych interpretacji rzeczywistości
Universalism of phenomena shaping linguistic meanings in the perspective of children’s interpretations of reality

Katarzyna Sadowska, Marta Kędzia
Niedyrektywne koncepcje wspierania rozwoju dziecka do lat trzech według Emmi Pikler i Magdy Gerber – wprowadzenie do problemu
Non-directive concepts of supporting the development of a child at the age of up to three according to Emmi Pikler and Magda Gerber – introduction to the problem

Ewa Kochanowska
Wspólnota uczenia się drogą ku rozumieniu znaczeń przez dziecko
Learning community as the way to a child’s understanding of meanings

Ewa Musiał
Pozytywny klimat w zespole klasowym jako edukacyjny warunek konstruowania wiedzy przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej
A positive climate in class team as an educational condition the construction of knowledge by early school education pupils

Część II. DZIECKO W PRZESTRZENI SŁÓW I ZNACZEŃ

Alina Górniok-Naglik
Dziecko w kalejdoskopie wartości
A child in the kaleidoscope of values

Zbigniew Nowak
Kompetencja moralna dzieci na progu edukacji systematycznej
Moral competence of children at the beginning of systematic education

Kinga Kuszak
Interpretacje pojęcia wojny według uczniów klas starszych szkoły podstawowej
Interpretations of the notion of war according to senior years’ primary school students

Anna Rybińska
Współpraca w perspektywie dzieci w wieku przedszkolnym – zarys wyników badań własnych
Cooperation in the preschool children’s perspective – an outline of the results of the own research

Alina Kalinowska-Iżykowska
Edukacja matematyczna a kompetencje emancypacyjne uczniów – analiza podręczników do matematyki dla klas pierwszych
Mathematical education and emancipatory competences of students – analysis of mathematics textbooks for the first grades

Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder
Działa(nie) i pozna(nie) w kształtowaniu u dzieci pojęcia miary masy
Taking action and experiencing in shaping the concept of measure
of mass in children

Urszula Szuścik
Plastyka i muzyka w edukacji dzieci i studentów
Fine arts and music in the education of children and academic students

Rafał Majzner
(U)słyszeć muzykę. Doświadczanie muzyki klasycznej przez dziecko
To hear music. Experiencing classical music by a child

Marta Kondracka-Szala
Muzyka popularna i dziecięce sposoby jej odczytywania – metodologiczno-teoretyczny zarys projektu badawczego
Popular music and children’s ways of reading it – methodological and theoretical outline of the research project

Alicja Mironiuk
Dziecko w wieku przedszkolnym jako uczestnik sztuki abstrakcyjnej, czyli kilka uwag o przełamywaniu stereotypów oraz poszukiwaniu rozwiązań
Kindergarten child as a participant of abstract art, or several remarks on overcoming the stereotypes and searching the solution

Agnieszka Janik
Między wolnością a podporządkowaniem – (pozorne) możliwości dziecięcej zabawy na wybranych podwórkach Przedmieścia Oławskiego we Wrocławiu
Between freedom and submission – (seeming) possibilities of children’s play in selected backyards of the Oława suburbs of Wrocław

Noty o autorach

Data wydania: 2021-07-01
ISBN: 978-83-8095-941-5, 9788380959415
Wydawnictwo: Impuls
Stron: 274
dodana przez: Catta

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka (Z)rozumieć świat dziecka nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka (Z)rozumieć świat dziecka. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl