Autor opisuje najnowsze podejścia nauki do tworzenia i utrzymywania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na tle doświadczeń tych, którzy osiągnęli sukcesy. Odpowiada na pytania, dlaczego jedne firmy odnoszą sukcesy rynkowe, umacniają swoją pozycję, inne zaś ponoszą klęski, oraz jakie czynniki powodują, że jedni dobrze sobie radzą w walce konkurencyjnej, a inni są skazani na porażkę. W książce przedstawiono: charakterystykę procesu zarządzania strategicznego; rolę wizji i misji rozwoju przedsiębiorstwa; koncepcję wartości, sieci wartości i łańcuchów wartości; źródła przewagi konkurencyjnej opartej na wartości; kwestię uczenia się organizacji, a zwłaszcza uczenia się konkurentów; przesłanki tworzenia strategii biznesu oraz strategii kooperacyjnych, których celem jest uzyskiwanie lub utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Książka jest przeznaczona dla:- studentów wyższych uczelni ekonomicznych i szkół biznesu, studiów typu MBA;- osób podnoszących swoje kwalifikacje zawodowe w dziedzinie zarządzania;- menedżerów różnych szczebli zarządzania;- poszukujących inspiracji do badań w dziedzinie teorii zarządzania strategicznego.