Autorzy logistyki w biznesie podjęli próbę własnej oceny sposobów analizy i rozwiązywania problemów logistycznych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjno-handlowych. Wyjaśnili pojęcia podstawowe i relacje między logistyką a współczesnymi koncepcjami zarządzania. Ponadto poruszyli zagadnienia zogniskowane wokół systemów logistycznych przedsiębiorstw, zapasów, kosztów, zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. Uwypuklili problematykę sieci dostaw jako wyzwanie strategiczne dla wielu polskich firm oraz funkcjonowanie wybranych operatorów logistycznych i tendencje rozwojowe branży usług logistycznych.Spis treściWstępRozdział 1. Współczesna logistyka1.1. Podstawowe pojęcia i problemy1.2. Logistyka a podstawowe koncepcje zarządzania1.3. Logistyka w tworzeniu przewagi konkurencyjnej|Rozdział 2. System logistyczny w przedsiębiorstwie2.1. System logistyczny przedsiębiorstwa2.2. Zadania działu logistyki i jego miejsce w strukturze przedsiębiorstwa2.3. Usprawnianie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie2.4. Kształtowanie systemu logistycznego w małych i średnich przedsiębiorstwachRozdział 3. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie3.1. Cele zarządzania zapasami3.2. Określanie poziomu zapasów i organizacja systemu składania zamówień3.3. Zapasy w wielu miejscach lokalizacji3.4. Zapasy w różnych przedsiębiorstwachRozdział 4. Rachunek kosztów logistyki4.1. Koncepcje i strategie w zarządzaniu a rachunek kosztów logistyki4.2. Tradycyjny rachunek kosztów logistyki4.3. Bezpośrednia rentowność produktu4.4. Rachunek kosztów działańRozdział 5. Logistyka zaopatrzenia5.1. Zarządzanie bazą dostawców5.2. Organizacja działu zaopatrzeniaRozdział 6. Logistyka produkcji6.1. Obszary logistyki produkcji6.2. Informatyczne wspomaganie zarządzania logistycznegoRozdział 7. Logistyka dystrybucji7.1. Istota i znaczenie logistycznej obsługi klienta7.2. Elementy logistycznej obsługi klienta7.3. Standardy logistycznej obsługi klienta7.4. Pomiar i kontrola jakości obsługi klientaRozdział 8. Sieci dostaw8.1. Sieci gospodarcze a sieci dostaw8.2. Model zarządzania sieciami dostaw8.3. Tworzenie sieci dostaw8.4. Zarządzanie sieciami dostaw w praktyce8.5. Analiza przypadku Apator SA8.6. AnkietaRozdział 9. Rynek usług logistycznych9.1. Usługi logistyczne9.2. Przedsiębiorstwa TSLBibliografia