OpenGL Library

D. Shreiner
OpenGL Library
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

The OpenGL Programming Guide, now in its third edition, is the definitive volume for programmers using this evolving graphics interface standard. Written by members of the OpenGL Architecture Review Board, this book offers understandable tutorials and lessons on getting up to speed and getting the most out of the latest version of OpenGL, version 1.2. The guide uses code examples in C and is targeted at programmers who have experience in coding yet are new to coding for OpenGL applications. The opening chapters go into descriptive detail of how OpenGL, the software interface for hardware 3-D chipsets, works and what you can expect from it, which turns out to be much more than you might have thought. Color plates are used, for example, to show how OpenGL handles such effects as motion blur and depth-of-field blur, in addition to shadows and texture mapping. This is not a beginner's guide to programming computer graphics. Some previous knowledge of both programming in general and computer graphics in particular is required. For example, code snippets are used to describe how to implement these effects, but because OpenGL is platform-independent, some code examples may need to be modified when used with your specific compiler.
Data wydania: 2009
ISBN: 978-0-321-63764-2, 9780321637642
Język: angielski
Wydawnictwo: Addison Wesley Publishing Company

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka OpenGL Library aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka OpenGL Library. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl