Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach

John I. Jerkovic
Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Spis treści:Wstęp (13)1. Szeroka perspektywa (19) * Korzyści płynące z optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (20) o Stały układ wyników wyszukiwania w wyszukiwarce (20) o Czynnik zaufania (22) o Niższe całkowite koszty posiadania (22) * Wyzwania optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (24) o Konkurencja (25) o Brak gwarancji (25) o Zmienność rankingu (25) o Czynniki czasu (26) o Struktura organizacji (27) * Proces optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (28) o Faza badań (29) o Faza planowania i strategii (31) o Faza implementacji (33) o Faza monitorowania (34) o Faza oceny (35) o Faza zarządzania (36) * Techniki alternatywne względem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (36) o Sponsorowane banery (lub linki) (36) o Marketing tradycyjny (37) * Podsumowanie (37)2. Elementarne informacje o wyszukiwarkach (39) * Wyszukiwarki, które liczą się obecnie: Google (40) o Yahoo! (41) o Bing (42) * Typy wyszukiwarek i katalogów sieciowych (43) o Wyszukiwarki pierwszorzędne (43) o Wyszukiwarki drugorzędne (44) o Wyszukiwarki regionalne (44) o Wyszukiwarki tematyczne (pionowe) (44) o Wyszukiwarki oparte na robotach internetowych (44) o Wyszukiwarki hybrydowe (45) o Metawyszukiwarki (46) * Katalogi sieciowe (46) * Anatomia wyszukiwarki internetowej (47) o Pająki, roboty, boty indeksujące i web crawlery (47) o Interfejs wyszukiwania (50) o Indeksowanie przez wyszukiwarki (51) * Rankingi wyszukiwarek (52) * Podsumowanie (53)3. Najważniejsze informacje o stronach internetowych (55) * Nazwy domen (56) o Przestrzeń nazw domen (56) o Kupowanie nazw domen (59) * Opcje usług hostingowych (64) o Wybór platformy (64) o Typy usług hostingowych (66) * Indywidualny system zarządzania stroną internetową lub oprogramowanie podmiotów trzecich (69) o Własny system zarządzania stroną internetową (69) o Korzystanie z darmowego lub płatnego oprogramowania (73) * Użyteczność strony internetowej (76) o Założenia ogólne (76) o Założenia dotyczące odnośników (76) o Poznaj swoje dane demograficzne (77) o Zapewnij kompatybilność z przeglądarkami internetowymi (78) o Korzystaj z nieskomplikowanych układów stron (78) o Korzystaj z inteligentnego formatowania strony (79) o Twórz inteligentne formularze HTML (79) o Optymalizacja prędkości witryny internetowej (79) o Testuj projekt interfejsu pod kątem użyteczności (80) * Dostępność strony internetowej (80) * Podsumowanie (80)4. Wewnętrzne czynniki wpływające na pozycję w rankingu (83) * Analiza stron z wynikami wyszukiwania (84) * Czynniki na stronie wpływające na pozycję w rankingu (84) o Słowa kluczowe w znaczniku (84) o Słowa kluczowe w adresie URL strony (86) o Słowa kluczowe w treści strony (87) o Słowa kluczowe w opisowym znaczniku (88) o Słowa kluczowe w znacznikach nagłówków (89) o Zagęszczenie słów kluczowych (90) o Wysoka pozycja słów kluczowych (90) o Słowa kluczowe w tekście kotwic (91) o Linki zewnętrzne wysokiej jakości (93) o Wiek strony internetowej (94) o Rozmiar strony internetowej (94) * Czynniki lokalizacji wpływające na pozycję w rankingu (96) o Słowa kluczowe w nazwach domen (96) o Rozmiar lub ilość treści (97) o Rozważania dotyczące linków (99) o Świeżość stron internetowych (101) * Składanie wszystkiego w jedną całość (101) o Uruchomienie skryptu (101) o Finalny raport HTML (102) * Podsumowanie (103)5. Zewnętrzne czynniki wpływające na pozycję w rankingu (105) * Linki zewnętrzne (105) o Poznaj osoby polecające (106) o Jakość i liczba linków zewnętrznych (108) * Nieczynne linki zewnętrzne (112) o Obsługa linków nieczynnych (112) * Wzory zachowań użytkowników (113) o Analiza interfejsu zapytań wyszukiwarek (114) o Narzędzie Google Analytics (115) o Pasek narzędzi Google Toolbar (116) o Nauki płynące z zachowania użytkowników (117) * Wydajność strony internetowej i jej wiek (117) o Wydajność strony internetowej (117) o Wiek strony internetowej (119) * Podsumowanie (119)6. Monitorowanie statystyk sieciowych (121) * Logi serwerów sieciowych i ich formaty (121) o Format NCSA Common (122) o Format NCSA Combined (123) o Format NCSA Combined w serwerze Apache (123) o Konwersja formatu IIS W3C na NCSA Combined (124) o Wyszukiwanie w logach sieciowych śladów robota indeksującego (124) * Popularne narzędzia do analizy statystyk stron internetowych (124) * Korzystanie z narzędzia WebLog Expert (126) o Liczba użytkowników odwiedzających stronę (126) o Liczba unikalnych odwiedzających a liczba całkowita odwiedzających (126) o Liczba trafień (127) o Liczba wyświetleń strony (127) o Referencje (128) o Trafienia z wyszukiwarki internetowej (129) o Zapytania i słowa kluczowe (129) o Trafienia robotów indeksujących (129) * Korzystanie z programu AWStats (130) * Korzystanie z narzędzia Webalizer (132) * Przypisywanie wyników wyszukiwań do indywidualnych stron internetowych (136) * Wzory zachowań robotów indeksujących (137) * Wzory zachowań użytkowników (137) * Filtrowanie określonych danych (139) o Typy elementów na stronie internetowej (139) * Podsumowanie (140)7. Usługi Google Narzędzia dla webmasterów oraz Google Analytics (141) * Platforma Google Narzędzia dla webmasterów (141) o Konfiguracja platformy Google Narzędzia dla webmasterów (141) o Pulpit nawigacyjny (142) o Opcja Konfigurowanie witryny (143) o Sekcja Twoja witryna w sieci (146) o Sekcja Diagnostyka (148) o Złośliwe oprogramowanie (148) * Platforma Google Analytics (149) o Proces instalacji i konfigurowania usługi (151) o Nawigowanie po platformie Google Analytics (152) o Pulpit nawigacyjny (152) o Strona Przegląd użytkowników (154) o Źródła odwiedzin (156) o Treść (157) o Cele (158) o Wady i braki platformy Google Analytics (162) * Podsumowanie (163)8. Pułapki dla wyszukiwarek internetowych (165) * Pułapki w kodzie JavaScript (165) o Treści generowane przez JavaScript (165) o Dynamiczne menu i linki dynamiczne w JavaScript (167) o Technologia Ajax (170) * Pułapki związane z dynamicznymi gadżetami (171) o Korzystanie z technologii Flash (171) o Korzystanie z apletów Java (173) o Korzystanie z kontrolek ActiveX (173) * Pułapki w kodzie HTML (174) o Korzystanie z ramek (174) o Korzystanie z ramek pływających (175) o Korzystanie z zewnętrznych znaczników DIV (177) o Korzystanie z tekstu graficznego (178) o Niezwykle duże strony internetowe (179) o Złożony kod HTML i problemy z formatowaniem (179) * Pułapki związane z wydajnością strony internetowej (180) o Bardzo wolne strony internetowe (180) * Błędy stron (183) * Identyfikatory sesji i zmienne adresów internetowych (184) * Strony powitalne (185) * Plik robots.txt (185) * Podsumowanie (186)9. Protokół REP (Robots Exclusion Protocol) (187) * Zrozumieć REP (188) o Przeszukiwanie stron a ich indeksowanie (188) o Kiedy zabronić przeglądania lub indeksowania? (188) * Więcej informacji o pliku robots.txt (192) o Tworzenie pliku robots.txt (192) o Walidacja pliku robots.txt (193) o Lokalizacja pliku robots.txt (193) o Najważniejsze roboty internetowe (193) o Format pliku robots.txt (194) o Dyrektywy w plikach robots.txt (195) o Wrażliwość na wielkość liter (198) o Powszechne konfiguracje plików robots.txt (199) o Podsumowanie standardu robots.txt (201) * Dyrektywy META robots (202) o Dyrektywy META kodu HTML (202) o Dyrektywy w nagłówkach HTTP (204) * Atrybut nofollow odnośników (205) * Sposoby na roboty nadużywające zasad (205) o Autoryzacja robotów w oparciu o odwrotny DNS (205) * Podsumowanie (206)10. Mapy witryn (207) * Zrozumieć mapy witryn (207) o Po co korzystać z map witryn? (208) * Mapy witryn w formacie HTML (209) o Narzędzia do generowania map witryn w formacie HTML (209) * Mapy witryn w formacie XML (211) o Format XML map witryn (211) o Przykładowa mapa witryny w formacie XML (214) o Dlaczego warto korzystać z map witryn w formacie XML? (214) o Automatyczne wykrywanie map witryn w formacie XML (215) o Wiele map witryn w formacie XML (215) o Lokalizacja i nazewnictwo map witryn (217) o Ograniczenia map witryn w formacie XML (217) o Generatory map witryn w formacie XML (218) o Narzędzia do walidacji map witryn w formacie XML (218) o Zgłaszanie map witryn w formacie XML (219) * Wykorzystywanie innych typów map witryn (223) o Mapy witryn składające się z czystego tekstu (spis adresów URL) (223) o Mapy witryn dla wiadomości (223) o Mapy kanałów RSS i Atom (224) o Mapy witryn dla urządzeń mobilnych (224) o Mapy witryn dla materiałów wideo (224) * Podsumowanie (225)11. Szukanie słów kluczowych (227) * Strategia dotycząca słów kluczowych (228) o Słowa kluczowe długiego ogona (229) * Słowa kluczowe i ich język (231) o Wyszukiwanie innych form gramatycznych i dlaczego jest to istotne (231) o Modyfikatory słów kluczowych (233) o Indeksowanie semantyczne (235) * Proces wyszukiwania właściwych słów kluczowych (236) o Oszacowanie stanu bieżącego (236) o Tworzenie roboczej listy docelowych słów kluczowych (237) o Ocena własnych słów kluczowych (250) o Finalizowanie listy słów kluczowych (253) o Implementacja strategii słów kluczowych (253) * Podsumowanie (254)12. Budowanie bazy linków (255) * Czynności wstępne przed budowaniem zaplecza linków (256) o Budowanie reputacji rozpocznij wcześniej (256) o Oceń swoją bieżącą sytuację (256) o Naśladuj ruchy konkurencji (257) o Naturalna akwizycja linków (257) o Źródła linków i ich jakość (257) * Elementy budowania linków zwrotnych (258) o Elementy podstawowe (bazowe) (258) o Przynęty (259) o Społecznościowe katalogi zakładek (262) o Syndykacja stron internetowych (267) o Katalogi internetowe (272) o Dodawanie linków tam, gdzie to możliwe (274) o Tworzenie witryny pomocniczej (275) * Podsumowanie (276)13. Analiza i badanie konkurencji (277) * Odnajdywanie witryn konkurencyjnych (277) o Badanie konkurencji oparte na słowach kluczowych (278) o Odnajdywanie dodatkowych słów kluczowych konkurencji (282) o Badanie linków zwrotnych do konkurencyjnych witryn (284) * Analizowanie konkurencji (286) o Analiza danych historycznych (286) o Widoczność w sieci i analiza ruchu sieciowego witryny (287) o Szacowanie ruchu sieciowego witryny (290) o Szacowanie obecności w sieciach społecznościowych (291) * Śledzenie konkurencji (293) o Audyt bieżącego stanu konkurencji (293) o Przyszłe śledzenie stanu (295) o Automatyczne sprawdzanie rankingu wyszukiwarki (295) * Podsumowanie (298)14. Rozważania dotyczące treści (299) * Jak zostać źródłem danych (299) o Predykcyjna optymalizacja dla wyszukiwarek (299) * Treść o krótkiej aktualności (301) o Treści o długiej aktualności (303) o Równowaga treści (304) o Motywy tworzenia treści (305) * Duplikowanie się treści (306) o Linki kanoniczne (306) o Wielokrotne adresy URL (308) o Dostrojone indeksowanie treści (310) o Zewnętrzne duplikowanie treści (310) o Podobne strony (311) o Treść głębokiego poziomu (311) o Ochrona własnych treści (312) * Wyszukiwarki tematyczne (313) o Wyszukiwanie tematyczne (313) * Podsumowanie (315)15. Fenomen sieci społecznościowych (317) * Platformy społecznościowe i ich społeczności (318) o Blogi (318) o Twitter (319) o Platformy do udostępniania treści (322) o Katalogi zakładek społecznościowych (326) o Witryny sieci społecznościowych (328) * Strategia dotycząca sieci społecznościowych (330) o Przeprowadzanie rozeznania (331) o Formułowanie własnej strategii (332) o Implementacja strategii (332) * Automatyzacja zadań (332) o Tworzenie harmonogramu publikowania wiadomości w serwisie Twitter (333) * Google a witryny społecznościowe (336) * Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym (337) o Wyszukiwarka w czasie rzeczywistym serwisu Twitter (337) o Wyszukiwarka w czasie rzeczywistym OneRiot (338) * Podsumowanie (338)16. Marketing w wyszukiwarkach internetowych (341) * Świat marketingu w wyszukiwarkach (342) o Platformy linków sponsorowanych (342) o Podstawy linków sponsorowanych (344) o Proces marketingu w wyszukiwarkach (346) * Platforma Google AdWords (348) o Konfiguracja platformy AdWords (348) o Konfigurowanie kampanii (351) o Typy dopasowań słów kluczowych (355) o Konfigurowanie reklamy (358) o Testowanie za pomocą platformy AdWords (360) o Wskazówki dotyczące platformy AdWords (364) * Platforma Google AdSense (366) o Konfiguracja konta platformy Google AdSense (367) o Dochody z platformy AdSense (367) o Konfigurowanie witryny dla AdSense (367) o Wskazówki dotyczące platformy AdSense (369) * Jedność między optymalizacją a marketingiem dla wyszukiwarek (369) o Dostrajanie słów kluczowych pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek przy użyciu testowania linków sponsorowanych (369) o Wybór lepszych słów kluczowych (370) * Podsumowanie (370)17. Spam w wyszukiwarkach internetowych (371) * Zrozumieć mechanizm spamu w wyszukiwarkach (372) o Jaka jest definicja spamu w wyszukiwarkach internetowych? (372) o Szczegółowy opis technik spamu w wyszukiwarkach internetowych (374) o Co robić, gdy strona zostanie ukarana za praktyki spamerskie? (383) * Podsumowanie (384)18. Co w branży piszczy (385) * Bing (385) o Narzędzie Keyword Dashboard (386) * SearchWiki (387) o Korzystanie z gwiazdek w celu oznaczania wyników wyszukiwania (388) * Atrybut nofollow linków (388) o Format (389) o Dalsze przemyślenia (389) * Gdzie szukać informacji (390) o Strony wyszukiwarek poświęcone optymalizacji (390) o Strony blogów (390) * Podsumowanie (391)A: Wydruki skryptów (FTP)B: Serwery do sprawdzania połączeń (FTP)C: Środowisko programistyczne (FTP)Skorowidz (393)Pokonaj konkurencję! Znajdź się na szczycie wyszukiwarki! * Zoptymalizuj stronę pod kątem wyszukiwarek Google, Yahoo i Bing * Naucz się poszukiwać słów kluczowych, zbuduj mapę witryny i bazę łączy * Zobacz, jak analizować swoją witrynę i śledzić postępy jej optymalizacjiZakładając swoją stronę internetową lub e-biznes, świadomie czy nie nagle wkraczamy na pole wielkiej bitwy o pozycję w wyszukiwarkach a zdobywają ją tylko ci, którym udaje się zająć najwyższą pozycję. Jeśli więc Twoja strona ma przynosić Ci dochody lub inne korzyści, musisz opanować trudną sztukę walki o widoczność w wyszukiwarkach, a zatem poznać mistrzowskie techniki pozycjonowania i optymalizacji swojej witryny. Zostań profesjonalnym SEO wojownikiem, a Twoją bronią niech będzie fachowa wiedza. Tu na szczęście nie liczy się wielkość i siła naszego przeciwnika, tu wygrywa się dobrą strategią i konsekwentną taktyką!Jak triumfalnie wejść na to pole bitwy i szybko nie polec? Właśnie ta książka dostarczy Ci niezbędnej wiedzy na temat wszystkich aspektów pozycjonowania i optymalizacji witryn, dzięki którym osiągniesz przewagę nad swoją konkurencją. Przede wszystkim zrozumiesz, czym w ogóle jest optymalizacja i jakie niesie ze sobą korzyści. Dzięki temu uda Ci się sformalizować ten proces i na bieżąco śledzić jego postępy. Dowiesz się wszystkiego na temat działania najważniejszych obecnie wyszukiwarek, czyli Google, Yahoo! i Binga, oraz poznasz używane przez nie algorytmy. Zobaczysz w akcji i porównasz sobie różne wewnętrzne i zewnętrzne czynniki wpływające na pozycję w wynikach wyszukiwania oraz dowiesz się, jakie pułapki mogą sprawić, że Twoja strona nie zostanie poprawnie zindeksowana przez roboty internetowe. Odkryjesz, jak tworzyć skuteczne pozycjonujące mapy witryn, właściwie poszukiwać słów kluczowych i ustalać je oraz budować efektywną bazę łączy. Poznasz także płatne sposoby na wysoką pozycję swojej strony, takie jak Google AdWords czy Google AdSense.Dzięki tej książce dowiesz się: * jak działają wyszukiwarki i jakich algorytmów używają * jak działają Google PageRank oraz roboty indeksujące * jak tworzyć stronę pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek * jakie czynniki wewnętrzne i zewnętrzne mają wpływ na pozycję w rankingu * jak przebiega monitorowanie statystyk sieciowych i jak działa format NCSA Common * jak korzystać z przydatnych narzędzi dla webmasterów, w tym z Google Analytics * kiedy strona zostaje poprawnie zweryfikowana i zindeksowana przez robota * czym jest i jak działa protokół REP (Robots Exclusion Protocol) * jakie znaczenie dla optymalizacji ma domena i nazwy stron * jak tworzyć różne typy map witryn i tekstowe listy adresów URL * na czym polegają poszukiwanie słów kluczowych oraz strategia czynników czasu i trendów * jak budować skutecznie pozycjonującą bazę łączy * jak odszukiwać, analizować i śledzić informacje o konkurencji * jak zarządzać treścią witryny pod kątem jej optymalizacji * jakie są strategie związane z sieciami społecznościowymi oraz metody automatycznych interakcji z tymi platformami * na czym polega marketing w wyszukiwarkach internetowych * jak korzystać z możliwości Google AdWords i AdSenseZostań profesjonalnym SEO wojownikiem opanuj skuteczne strategie pozycjonowania stron!
Data wydania: 2010
ISBN: 978-83-246-2771-4, 9788324627714
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza HELION

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl