Prezentowane w publikacji pamiętniki zawierają cenny z pedeutologicznego punktu widzenia opis głównie zawodowych doświadczeń nauczycielek. Autorki w swoich biografiach zawodowych koncentrują się głównie na zdarzeniach, ważnych punktach przełomowych/krytycznych dziejących się w momencie opisywania, a mających niezwykły wpływ na pracę zawodową nauczycielek. Na uwagę zasługuje niepowtarzalność opisów, bogactwo doświadczeń i refleksji, jakie snują Autorki nad sensem pracy z uczniem, bogactwem i niepowtarzalnością zawodowych doświadczeń, którym nadają indywidualny sens oraz znaczenia. [...] Emanująca z treści pamiętników refleksja nad sobą jako nauczycielką, a także żoną, matką czy własnym człowieczeństwem są efektem świadomej refleksji nad sensem i walorami zawodowych działań. Piśmiennictwo pamiętnikarskie, będące formą utrwalania i przekazywania historii życia czy pracy zawodowej osób żyjących w danej epoce, jest zjawiskiem dawnym i powszechnym. Mimo iż jest nacechowane indywidualizmem i subiektywizmem odautorskim, umożliwia rozpoznanie wielorakich problemów i uwarunkowań nauczycielskiej pracy w wymiarze osobistym, zawodowym i społecznym. […] Opublikowanie zbioru pamiętników, w którym zaprezentowane są osobiste doświadczenia nauczycielek, umożliwi nie tylko lepsze poznanie ich zawodowej biografii, ale również podjęcie odpowiednich kroków wzmacniających społeczne funkcjonowanie nauczycieli w przestrzeni szkoły. Z recenzji prof. zw. dra hab. Mirosława J. Szymańskiego