Fragment:[...] Akcja jako podstawa narracjiKomplikacja i rozwiązanie tworzą fundamentdobrego opowiadania. Do stworzenia przekonującegofotoreportażu potrzeba jeszcze trzeciegoelementu: rzeczywistej akcji, która mogłabybyć sfotografowana. Komplikacja musi być widoczna,a bohater reportażu musi podejmowaćfizyczne działania w celu jej rozwiązania.Postać kobiety na wózku inwalidzkim ilustrujekonkretną komplikację. Czytelnik możesię na własne oczy przekonać, że ta osoba borykasię z poważnym problemem. Jednak nie jestto wystarczający materiał na reportaż. Dopierokiedy kobieta podejmie aktywny wysiłek, żebyodzyskać władzę w nogach, będzie można stworzyćfotoreportaż o charakterze narracyjnym.Możliwy scenariusz może obejmować próbywstania z wózka, naukę chodzenia i odrzuceniekul. Zdjęcie chodzącej o własnych siłach pacjentkimogłoby być zwieńczeniem cyklu.Taki fotoreportaż nie byłby opowieściąo niepełnosprawności, ale historią walki człowiekao przezwyciężenie ograniczeń własnegoorganizmu. W ogólnym ujęciu byłaby to opowieśćo pokonywaniu przeszkód a przecieżkażdy człowiek musi pokonywać w życiujakieś trudności. Taki reportaż byłby więcuniwersalny.Jego plan mógłby wyglądać następująco: kobieta po wypadku jest przykutado wózka inwalidzkiego; bohaterka pływa i ćwiczy, żeby odzyskaćwładzę w nogach; następnie zaczyna niepewnie stawiaćpierwsze kroki; kobieta wychodzi pewnym krokiemze szpitala. [...]Fotografia za kulisami niezwykłych wydarzeń! * Gdzie szukać ciekawych tematów? * Jak tworzyć poruszające fotoreportaże? * Jakie normy etyczne i prawne obowiązują w tym zawodzie?Prestiż takich konkursów, jak World Press Photo, udowadnia, jak wielkie znaczenie ma dziś fotografia prasowa. Zdjęcia w mediach dawno przestały być jedynie "wypełniaczem" do artykułów czy dodatkiem przełamującym jednolitość szpalt. Móc zamknąć w kadrze niepowtarzalny nastrój danej sceny, wiernie zarejestrować autentyczne emocje, uchwycić na zawsze poruszającą chwilę A także angażują i skłaniają do działania. Do tego nie wystarczy sama wiedza techniczna z zakresu oświetlenia, kadrowania czy kompozycji, dobre oko i świetny sprzęt. Tu potrzeba czegoś więcej. Dobry fotoreporter to człowiek ciekawy świata, nieprzeciętnie wrażliwy na wszystko, co dzieje się wokół, a przy tym profesjonalny dziennikarz, za pomocą zdjęć zręcznie i przejmująco komentujący rozmaite wydarzenia. * Fotografowanie bieżących wydarzeń, scen rodzajowych, sportu, polityki i problemów społecznych. * Tworzenie fotoreportaży. * Robienie autentycznych zdjęć rodzajowych. * Portrety środowiskowe i interpretacyjne. * Nagrywanie dźwięku do prezentacji multimedialnych i filmów. * Nagrywanie materiałów filmowych. * Kreatywne korzystanie ze światła błyskowego. * Fotografia cyfrowa i techniki komputerowej obróbki zdjęć. * Fotografia koncepcyjna i fotoilustracje. * Zasady postępowania w newsroomie. * Obróbka zdjęć. * Prawne ograniczenia działalności fotoreportera. * Kontrowersyjne ujęcia i inne kwestie etyczne. * Historia fotografii prasowej. * Staże fotograficzne i dalszy rozwój kariery. * Praca w charakterze wolnego strzelca i inne sposoby zarobkowania.Dołączona do książki płyta DVD zawiera trzy filmy przedstawiające dziennikarzy przy pracy.Książka obfituje w fascynujące, znane i nagradzane zdjęcia, które stanowią najlepszą inspirację i przykład doskonałego warsztatu fotoreportera!