Instytucje otoczenia biznesu we współczesnej gospodarce

Wojciech Leoński, Roman Tylżanowski
Instytucje otoczenia biznesu we współczesnej gospodarce
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Instytucje otoczenia biznesu to podmioty, które oferują odpowiednio dobrane, dostosowane do kontekstu i godne zaufania rozwiązania dla osób chcących założyć działalność gospodarczą lub rozwinąć swój biznes. Organizacje te, współpracując ze sobą i z przedsiębiorcami, tworzą warunki umożliwiające wzrost konkurencyjności zarówno dla firm, jak i regionu. Celem monografii jest popularyzacja i zapoznanie czytelników z problematyką instytucji otoczenia biznesu w Polsce.

Dobór przedstawionej problematyki podyktowany został potrzebą usystematyzowania i uaktualnienia wiedzy na temat instytucji otoczenia biznesu. Przedstawione w poszczególnych rozdziałach zagadnienia koncentrują się nie tylko na aspektach teoretycznych, ale również praktycznych i empirycznych, gdyż autorzy przywołują konkretne przykłady organizacji otoczenia biznesu z praktyki gospodarczej. Monografia kierowana jest do osób planujących założenie własnej działalności gospodarczej, przedsiębiorców, menadżerów oraz nauczycieli akademickich. Książka jest dedykowana również studentom nauk o zarządzaniu i jakości.
Wstęp

Rozdział 1. Pojęcie i rola instytucji otoczenia biznesu

1.1. Definicja instytucji otoczenia biznesu
1.2. Obszary i rodzaje usług świadczonych przez IOB
1.3. Uwarunkowania rozwoju i bariery ograniczające rozwój IOB

Rozdział 2. Klastry przemysłowe

2.1. Pojęcie i typologia klastra
2.2. Uwarunkowania rozwoju klastrów
2.3. Wpływ klastrów na przedsiębiorstwa i region

Rozdział 3. Centra innowacji i transferu technologii

3.1. Innowacje i ich znaczenie we współczesnej gospodarce
3.2. Rola transferu technologii we wspieraniu przedsiębiorstw
3.3. Centra innowacji i transferu technologii jako instytucje wspierające innowacyjność

Rozdział 4. Parki technologiczne i akademickie inkubatory przedsiębiorczości

4.1. Park technologiczny jako podmiot wspierający rozwój polskiej gospodarki
4.2. Akademickie inkubatory przedsiębiorczości i ich znaczenie dla początkujących przedsiębiorców
4.3. Porównanie usług parków technologicznych, inkubatorów technologicznych oraz inkubatorów przedsiębiorczości

Rozdział 5. Sieci aniołów biznesu i fundusze venture capital

5.1. Pojęcie anioła biznesu
5.2. Fundusze venture capital jako instytucje otoczenia biznesu
5.3. Różnice między aniołem biznesu a funduszem venture capital

Rozdział 6. Pozostałe instytucje wspierające działalność gospodarczą

6.1. Agencje rozwoju regionalnego
6.2. Izby gospodarcze
6.3. Stowarzyszenia i fundacje

Rozdział 7. Instytucje otoczenia biznesu na Pomorzu Zachodnim w świetle badań empirycznych

7.1. Cele badawcze i zakres przedmiotowy badania
7.2. Zależności pomiędzy zmiennymi uwzględnionymi w badaniu

Zakończenie




Data wydania: 2022-10-21
ISBN: 978-83-8270-111-1, 9788382701111
Wydawnictwo: Difin
Stron: 144

Autor

Wojciech Leoński Wojciech Leoński Wojciech Leoński - dr, adiunkt w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Autor ponad sześćdziesięciu publikacji naukowych z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, zarządzania różnorodnością...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Instytucje otoczenia biznesu we współczesnej gospodarce nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Instytucje otoczenia biznesu we współczesnej gospodarce. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl