Autorka podjęła trud przybliżenia wiedzy zawartej w sprawozdaniu finansowym, pisząc poradnik, a raczej przewodnik po tym, co z tego sprawozdania można wyczytać, jakie wnioski na jego podstawie wysnuć, co pozostaje niewiadomym, a czego w ogóle ze sprawozdania finansowego dowiedzieć się nie można. Publikacja, ze względu na temat, sposób podania treści, formę, logiczny wywód oraz niezwykle jasny i zrozumiały język, a także niewielką objętość (mimo ogromu materiału), nie tylko wychodzi naprzeciw oczekiwaniom czytelników, ale ma szanse stać się perełką na rynku wydawniczym. Na szczególne podkreślenie zasługuje koncepcja i forma opracowania. Książka napisana jest w pierwszej osobie, co podnosi poradnikowy charakter. Treść została podzielona na 8 części, z których większość zamiast tytułu ma formę pytania. Są to pytania, jakie najczęściej stawiają sobie czytelnicy sprawozdania finansowego. W książce znajdą na nie odpowiedź częstokroć wzbogaconą przykładem. Walorem tego opracowania jest także język - klarowny i zrozumiały. Autorka uczy „czytania” i rozumienia tego, co jest w sprawozdaniu finansowym, ponieważ tak to określają regulacje prawne i taką a nie inną politykę rachunkowości zastosowała firma. Wskazuje, jak przyjęte rozwiązania wpływają na obraz odzwierciedlony w sprawozdaniu finansowym, jak łączyć informacje z różnych elementów sprawozdania, a wreszcie jak sprawdzać, czy nie jest ono „zbyt krzywym” zwierciadłem sytuacji firmy.