Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat adaptacji marketingu do potrzeb instytucji edukacyjnych o charakterze niekomercyjnym. Przedstawiono w niej teoretyczne aspekty zastosowania marketingu w szkolnictwie, doświadczenie w tym zakresie polskich i zagranicznych szkół wszystkich szczebli (także wyższych uczelni) oraz przykłady mogące pomóc w wykorzystaniu marketingowych metod, pomysłów i rozwiązań w placówkach edukacyjnych. W książce zostały omówione między innymi następujące zagadnienia: # specyfika marketingowej koncepcji zarządzania w organizacjach niekomercyjnych, # metody analizy mikro- i makrootoczenia oraz potencjału szkół # zastosowanie instrumentów marketingowych w szkolnictwie # prowadzenie badań marketingowych w placówkach edukacyjnych # sposoby pozyskiwania przez placówki edukacyjne środków pozabudżetowych
Publikacja jest adresowana do osób zarządzających szkołami wszystkich szczebli i pracowników oświaty. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane marketingiem w organizacjach non-profit i problemami szkolnictwa.