"Współczesne społeczeństwa ulegają kolejnym etapom mediatyzacji zbiorowego życia ludzi. Odciska się to wyraźnie na ich formach uczestnictwa w życiu politycznym. Zmiany te dokonywane są prze żywiołowo rozwijające się stare i nowe media, determinujące charakter interakcji społecznych ludzi. Nowe technologie komunikacyjne premiują interaktywny stosunek publiczności do mediów, wzmacniając jej siłę podmiotowego oddziaływanie na instytucje państwa i aktorów politycznych. Ten nowy kierunek demokratyzacji polityki powoduje, że jej podmioty starają się zabiegać o względny obywateli, wykorzystując nowe możliwości mediów w bezpośrednich kontaktach z nimi, co powoduje powstawanie zupełnie nowych zjawisk na styku: media ? polityka. Prace zamieszczone w książce wnikliwie śledzą ten nowe zjawiska i analizują towarzyszące im procesy społeczno-polityczne. Autorzy przedstawiają nowe oblicza profesjonalnej aktywności prasy, radia, telewizji i Internetu oraz towarzyszące im zmiany w sferze aksjologii komunikowania, pojmowania wolności wypowiedzi, które powstają w aurze wzajemnego oddziaływania poprzez media na siebie polityków, instytucji państwa i społeczeństwa". prof. dr hab. Ignacy S. Fiut