Outsourcing zawdzięcza swą popularność licznym korzyściom, takim jak ograniczenie inwestycji kapitałowych, możliwość skoncentrowania się na podstawowej działalności, poprawa jakości usług i obniżenie ich kosztów, uzyskanie dostępu do specjalistycznej wiedzy oraz wzrost elastyczności firmy.Celem książki jest przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej do fachowego zarządzania relacjami firmy z partnerami w ramach outsourcingu. Autorzy skupiają się na następujących zagadnieniach: * przyczyny stosowania outsourcingu oraz korzyści z nim związane, * analiza potrzeb firmy i określenie usług, które mogą być świadczone przez podmioty zewnętrzne, * wybór odpowiedniego modelu współpracy - dostosowywanie formy outsourcingu do rodzaju zlecanej usługi, * czynności związane z selekcją dostawców usługi, * planowanie przebiegu procesu i zarządzanie nim, * negocjowanie kontraktu i sporządzanie specyfikacji, * prawne aspekty outsourcingu, * problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, * wdrażanie, monitorowanie i ocena wyników.Opisywane problemy i rekomendowane rozwiązania zostały wzbogacone wieloma przykładami, a ich uzupełnieniem jest prezentacja wyników badań przeprowadzonych w 500 największych przedsiębiorstwach brytyjskich.