Budowanie związków organizacji z otoczeniem przy wykorzystaniu prawdziwej i pełnej informacji, zdobywanie wiarygodności, zaufania i istotnego wpływu na opinię publiczną - to podstawowe założenia public relations, dziedziny będącej integralną częścią nowoczesnego zarządzania. Działania w ramach public relations muszą być celowe, ciągłe i dostosowane do strategii organizacji. Od stopnia profesjonalizmu tych działań w dużej mierze zależy dziś sukces przedsiębiorstwa. # Książka profesora Sama Blacka jest podręcznikiem oferującym profesjonalne podejście do zagadnienia. Omawia kompleksowo problematykę public relations - od definicji, znaczenia i rozwoju, poprzez opisy przypadków (przykłady programów public relations), po szczegółowy instruktaż dotyczący technik odpowiednich w określonych sytuacjach. Strategiczna rola public relations, relacje w przedsiębiorstwie a sprawy publiczne # Sposoby komunikowania się z opinią publiczną i określonymi grupami odbiorców # Nawiązywanie kontaktów z mediami, lobbing parlamentarny # Metody prowadzenia działań, środki przekazu i techniki, modele organizacyjne # Tożsamość przedsiębiorstwa i kształtowanie publicznego wizerunku # Działania międzynarodowe i praca w sieci (networking) # Perspektywy kariery zawodowej w dziedzinie public relations, struktura nauczania w Polsce Książka jest przeznaczona dla pracowników działu marketingu, kadry zarządzającej, studentów szkół biznesu.