Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem

Zygmunt Drążek
Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Zarządzanie strategiczne jest koncepcją nastawioną na formułowanie i wdrażanie długofalowej strategii przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Niniejszy podręcznik dostarcza wiedzy niezbędnej do trafnego ustalenia strategicznych celów przedsiębiorstwa. Przy tym oprócz rozbudowanych wątków teoretycznych i metodologicznych zawiera bogaty zestaw przykładów i narzędzi do interaktywnej pracy zespołowej nad wypracowaniem strategii firmy.Książka Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem ukazuje się w serii Ekonomia i Zarządzanie, obejmującej podręczniki dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu ekonomii i zarządzania w formie przystosowanej do zasad nauczania zdalnego (czy inaczej - kształcenia na odległość). Powstanie serii jest zasługą pracowników naukowych Uniwesytetu Szczecińskiego. Spis treściRozdział 1Wprowadzenie do zarządzania strategicznego1.1. Pojęcie i istota zarządzania strategicznego1.2. Ewolucja zarządzania strategicznegoRozdział 2Model zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem2.1. Podstawowe typy decyzji w przedsiębiorstwie2.2. Etapy zarządzania strategicznego2.3. Pojęcie, rodzaje i poziomy strategii firmy2.3.1. Pojęcie strategii2.3.2. Poziomy i rodzaje strategii2.4. Misja przedsiębiorstwa2.5. Wizja strategiczna2.6. Cele przedsiębiorstwa2.7. Analiza zewnętrzna (otoczenia) przedsiębiorstwa2.8. Analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa2.9. Alternatywy strategiczne2.10. Wybór strategiczny2.11. Programy strategiczne2.11.1. Programy działania2.11.2. Budżety2.11.3. Czasowe zależności do realizacji zadań2.11.4. Wybór struktury organizacyjnej2.12. Kontrola strategicznaRozdział 3Strategie konkurencyjne przedsiębiorstwa3.1. Rodzaje strategii przedsiębiorstwa3.2. Strategie konkurencyjne Portera3.2.1. Strategia przywództwa kosztowego3.2.2. Strategia zróżnicowania (dyferencjacji)3.2.3. Strategia koncentracji (focus)Rozdział 4Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa4.1.Strategia integracji poziomej4.2. Strategia integracji pionowej4.3. Strategia dywersyfikacji4.4. Strategia zawężania pola działalności (divestment)4.5. Strategia likwidacji4.6. Strategia restrukturyzacji4.7. Strategia rozwoju rynku4.8. Strategia rozwoju produktuRozdział 5Analiza strategiczna przedsiębiorstwa5.1. Metody analizy strategicznej5.2. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa5.3. Metody analizy makrootoczenia5.3.1. Metody bezscenariuszowe5.3.2. Metody scenariuszowe5.3.3. Przykładowa budowa scenariuszy stanów otoczenia5.4. Metody analizy mikrootoczenia5.4.1. Mikrootoczenie i jego główne elementy5.4.2. Model "pięciu sił" Portera5.4.3. Metoda grup strategicznych5.4.4. Punktowa ocena atrakcyjności sektora5.4.5. Analiza luki strategicznej5.4.6. Benchmarking strategiczny jako metoda oceny pozycji firmy w sektorze. Metoda profiluRozdział 6Metody portfelowe jako narzędzie badania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa6.1. Cykl życia6.1.1. Cykl życia produktu6.1.2. Cykl życia technologii6.2. Metoda Boston Consulting Group (BCG)6.3. Macierz McKinseya6.4. Macierz ADL6.5. macierz Hofera i SchendlaRozdział 7Kompleksowe metody analizy strategicznej7.1. Metoda SWOT7.1.1. Założenia metody SWOT7.1.2. Przykładowa identyfikacja słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa metodą SWOT7.1.3. Projektowanie strategii firmy za pomocą metody SWOT7.2. Metoda SPACE7.2.1. Opis metody SPACE7.2.2. Zastosowanie metody SPACE do oceny strategii browaru X7.3. Metoda Credit Commerciale de France (CCF)Rozdział 8Rola analizy finansowej w kompleksowej diagnozie strategicznej przedsiębiorstwa8.1. Wykorzystanie analizy finansowej w zarządzaniu strategicznym8.2. Mierniki standingu finansowego przedsiębiorstwa8.2.1. Wskaźniki rentowności8.2.2. Wskaźniki obrotowości8.2.3. Wskaźniki płynności i wspomagania finansowego8.2.4. Analiza zadłużenia przedsiębiorstwa8.3. Generalna sytuacja strategiczna przedsiębiorstwaRozdział 9Przykład diagnozy i wyboru strategii przedsiębiorstwa9.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa9.1.1. Prezentacja firmy9.1.2. Struktura organizacyjna firmy9.1.3. Misja i cele firmy9.2. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa9.2.1. Spożycie piwa w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi9.2.2. Charakterystyka branży piwowarskiej w Polsce9.3. Analiza strategiczna browaru X9.3.1. Charakterystyka pozycji browaru X na tle branży piwowarskiej9.3.2. Promocja produktu9.3.3. Analiza i diagnostyka pozycji rynkowej browaru X metodą portfelową ADL9.4. Ocena ekonomicznej kondycji browaru X9.4.1. Wyniki finansowe w latach 1999?20019.4.2. Ocena wykorzystania majątku (kapitału)9.4.3. Ocena płynności finansowej i zadłużenia9.5. Wybór strategii rozwoju browaru X9.5.1. Alternatywy strategiczne9.5.2. Biznesplany na lata 2002?2007 jako podstawa wyboru strategii browaru X9.5.3. Prognoza sprzedaży na lata 2002-20079.5.4. Prognoza kosztów9.5.5. Program inwestycyjny9.5.6. Prognoza rachunku wyników9.5.7. Wybór strategii rozwojuRozdział 10Pakiet "Zarządzanie Strategiczne Przedsiębiorstwem" (ZSP)10.1. Informacje ogólne oraz instalacja pakietu ZSP10.2. Uruchamianie pakietu ZSP10.3. Opis menu wyboru10.3.1. Zintegrowane metody analizy strategicznej10.3.2. Metody portfelowe10.3.3. Metody scenariuszowe10.3.4. Budowa i wybór strategii przedsiębiorstwa10.3.5. Praca z przykładami z książki10.3.6. Praca z biznesplanami10.4. Praca w trybie Przykładowy lub Roboczy10.4.1. Metoda SWOT10.4.2. Metoda SPACE10.4.3. Macierz BCG10.4.4. Macierz McKinseya10.4.5. Metody scenariuszowe10.5. Praca w trybie KreatorBibliografia
Data wydania: 2003
ISBN: 978-83-208-1458-3, 9788320814583
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl