Moda uliczna to moda, którą zobaczymy na ulicy, która nie powstała w pracowniach projektantów, ale przed lustrami osób spieszących przez place i chodniki miast. Nowy tytuł z serii 100 idei to swoisty przegląd subkultur oraz ich wpływu na modę. Na ponad dwustu stronach śledzimy kolejne style i motywy, które pierwotnie świadczyły o przynależności do określonej grupy czy subkultury lub manifestowały upodobania muzyczne, a następnie zostały przejęte jako kolejne elementy języka mody. Wszystko to ukazano na tle szerszych zmian historycznych i kulturowych, bo moda, a szczególnie ta uliczna, żywo reaguje na swe otoczenie.
Przewodnik „100 idei, które zmieniły modę uliczną”, prowadzi nas po nieoficjalnej historii mody od połowy wieku dwudziestego do dziś. Wskazuje na zmiany, jakie zachodzą w stylach i sposobach wykorzystania powracających cyklicznie elementów stroju. To bogato ilustrowany leksykon pomysłów, które zrewolucjonizowały świat mody i sposoby wyrażania siebie po czasy obecne.