3D Studio VIZ w dziedzinie szeroko pojętej grafiki trójwymiarowej stanowi poważną konkurencję dla znacznie
droższych i bardziej skomplikowanych programów. Jeśli natomiast chodzi o wizualizacje architektoniczne,
projektowanie wnętrz i planowanie zagospodarowania terenu, VIZ jest wręcz bezkonkurencyjny. Możliwość
współpracy z AutoCAD-em, interfejs użytkownika jak w innych CAD-owskich programach oraz standardowo
wbudowane elastyczne narzędzia do modelowania takich obiektów jak ściany, okna, drzwi, ogrodzenia czy
elementy szaty roślinnej, czynią VIZ-a niezastąpioną pomocą dla każdego grafika-projektanta.
Oprócz tego, w porównaniu z innymi programami, VIZ posiada szereg usprawnień w zakresie animacji
kamer, technik oświetlenia oraz tworzenia realistycznych materiałów.
Podręcznik ten przedstawia VIZ-a w wielu różnych zastosowaniach, związanych z prezentacjami
architektonicznymi, animacją, modelowaniem i grafiką inżynierską. Kilkanaście przejrzyście i
szczegółowo opisanych ćwiczeń zapozna cię z praktycznymi aspektami pracy z programem, bez wdawania
się w zawiłą teorię i nadmiar skomplikowanych technicznych pojęć. Ćwiczenia te nauczą nowych technik
pracy każdego użytkownika VIZ-a, zarówno początkującego, jak i profesjonalistę.
Czytając niniejszą książkę poznasz między innymi następujące zagadnienia:
Słownictwo i podstawowe pojęcia związane z grafiką 3D.
Konfigurowanie interfejsu użytkownika VIZ-a 3i.
Tworzenie scen z martwą naturą i ich animacja.
Projektowanie wnętrz i modelowanie elementów zabudowy pomieszczeń.
Tworzenie materiałów organicznych oraz stosowanych w budownictwie i architekturze.
Modelowanie krajobrazu, w tym powierzchni wody, roślinności, wody i efektów atmosferycznych.
Konstruowanie trójwymiarowej sceny na podstawie szkiców.
Renderowanie obrazów o wysokiej rozdzielczości i dopasowywanie wirtualnych kamer do zdjęć rzeczywistych obiektów.
Wizualizacje architektoniczne, animacje typu walkthrough.
Modelowanie obiektów mechanicznych, wykorzystanie powierzchni NURBS.
Animacja z wykorzystaniem odwrotnej kinematyki, planowanie animacji.
Przygotowywanie dokumentów do druku i sceny VRML.
Książka jest tłumaczeniem oryginalnego podręcznika dołączanego przez firmę Autodesk do programu 3D Studio VIZ 3i.
droższych i bardziej skomplikowanych programów. Jeśli natomiast chodzi o wizualizacje architektoniczne,
projektowanie wnętrz i planowanie zagospodarowania terenu, VIZ jest wręcz bezkonkurencyjny. Możliwość
współpracy z AutoCAD-em, interfejs użytkownika jak w innych CAD-owskich programach oraz standardowo
wbudowane elastyczne narzędzia do modelowania takich obiektów jak ściany, okna, drzwi, ogrodzenia czy
elementy szaty roślinnej, czynią VIZ-a niezastąpioną pomocą dla każdego grafika-projektanta.
Oprócz tego, w porównaniu z innymi programami, VIZ posiada szereg usprawnień w zakresie animacji
kamer, technik oświetlenia oraz tworzenia realistycznych materiałów.
Podręcznik ten przedstawia VIZ-a w wielu różnych zastosowaniach, związanych z prezentacjami
architektonicznymi, animacją, modelowaniem i grafiką inżynierską. Kilkanaście przejrzyście i
szczegółowo opisanych ćwiczeń zapozna cię z praktycznymi aspektami pracy z programem, bez wdawania
się w zawiłą teorię i nadmiar skomplikowanych technicznych pojęć. Ćwiczenia te nauczą nowych technik
pracy każdego użytkownika VIZ-a, zarówno początkującego, jak i profesjonalistę.
Czytając niniejszą książkę poznasz między innymi następujące zagadnienia:
Słownictwo i podstawowe pojęcia związane z grafiką 3D.
Konfigurowanie interfejsu użytkownika VIZ-a 3i.
Tworzenie scen z martwą naturą i ich animacja.
Projektowanie wnętrz i modelowanie elementów zabudowy pomieszczeń.
Tworzenie materiałów organicznych oraz stosowanych w budownictwie i architekturze.
Modelowanie krajobrazu, w tym powierzchni wody, roślinności, wody i efektów atmosferycznych.
Konstruowanie trójwymiarowej sceny na podstawie szkiców.
Renderowanie obrazów o wysokiej rozdzielczości i dopasowywanie wirtualnych kamer do zdjęć rzeczywistych obiektów.
Wizualizacje architektoniczne, animacje typu walkthrough.
Modelowanie obiektów mechanicznych, wykorzystanie powierzchni NURBS.
Animacja z wykorzystaniem odwrotnej kinematyki, planowanie animacji.
Przygotowywanie dokumentów do druku i sceny VRML.
Książka jest tłumaczeniem oryginalnego podręcznika dołączanego przez firmę Autodesk do programu 3D Studio VIZ 3i.