Atlas operowy. 100 najpiękniejszych dzieł.

Joanna Wiśnios, Agnieszka Draus
7.5 /10
Ocena 7.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów
Atlas operowy. 100 najpiękniejszych dzieł.
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
7.5 /10
Ocena 7.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów

Opis

 Książka zawiera opisy 100 najpiękniejszych utworów skomponowanych przez najwybitniejszych twórców, m.in. Mozarta, Verdiego, Wagnera czy Pucciniego. To podróż do wielkiego świata muzyki, podczas której autorki w barwny sposób opowiadają o okolicznościach powstawania tych znakomitych dzieł. I robią to tak, że trudno nie ulec magii opery. 

Dr. hab. Agnieszka Draus - historyk muzyki, adiunkt w Katedrze Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego Akademii Muzycznej w Krakowie, sekretarz w Zarządzie Sekcji Muzykologów ZKP, dyplomowany nauczyciel przedmiotów teoretycznych w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie, wiceprezes Fundacji Pro Musica Bona. Autorka książek: Cykl sceniczny "Licht" Karlheinza Stockhausena, Muzyczny teatr świata oraz Brzmienie i sens. Studia nad twórczością Marka Stachowskiego.

Joanna Wiśnios ukończyła studia muzykologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 25 lat jest nauczycielką teorii muzyki i literatury muzycznej w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie. Współpracuje jako dydaktyk oraz opiekun praktyk pedagogicznych z Instytutem Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest autorką publikacji popularyzujących muzykę klasyczną. Współorganizuje i prowadzi koncerty edukacyjne dla najmłodszych melomanów.
Data wydania: 2019
ISBN: 978-83-8059-848-5, 9788380598485
Wydawnictwo: SBM
Kategoria: Kultura
Stron: 192
dodana przez: Vemona

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Atlas operowy. 100 najpiękniejszych dzieł. nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@Vemona
2020-02-22
7 /10
Przeczytane Mam Sztuka

Uff, nareszcie skończyłam.  I cóż mogę powiedzieć? To zdecydowanie dobra książka, omawiająca właściwie całą historię opery.  Autorki zaczynają od Cameraty florenckiej, omawiają rozwój i zmiany zachodzące w operze, sposób komponowania, melodykę, tematykę, a potem można sobie poczytać o kompozytorach, librecistach i treści znanych i mniej znanych oper, charakterystycznych dla kolejnych epok.
Nie ukrywam, że przy czytaniu niektórych opisów prawie słyszałam omawiane dzieła, miałam przed oczyma inscenizacje, które widziałam na scenie, przypominały mi się odczuwane wrażenia, bo opera to sztuka grająca na emocjach.
Autorki postarały się dokładnie przedstawiać libretta, dodawać informacje o twórcach, zabrakło mi trochę opowieści o wykonawcach prapremier, osadzenia w czasie, choć przy niektórych pozycjach to ostatnie ma miejsce, to jednak dla mnie tego za mało.
Poza tym - wiem,  czepiam się, ale mnie cholera wzięła - myślę, że lepiej byłoby, gdyby się panie skupiły na tym, na czym się znają, czyli na muzyce.
Nie wiem, na jakiej podstawie w opisie "Pierścienia Nibelunga" Wagnera twierdzą, że można go uznać za pierwowzór "popularnych powieści" J.R.R. Tolkiena, bo skoro opierają to przekonanie tylko na fakcie, że w obu przypadkach "... ludziom towarzyszą karły i smoki, a całość jest skupiona wokół magicznego pierścienia.... ", to lepiej byłoby, gdyby dały sobie spokój z tak daleko idącymi, a bzdurnymi nawiązaniami.
Owszem, jest związek między Tet...

× 3 | Komentarze (1) | link |
@ladymakbet33
2022-10-27
8 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Atlas operowy. 100 najpiękniejszych dzieł.. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat