"Jerzy Schroeder, profesor nauk ekonomicznych, jest kierownikiem Katedry Handlu Międzynarodowego Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, przewodniczącym Komitetu Wydawniczego 'The Poznań Universiły of Economics Review, a od roku 2006 także redaktorem naczelnym Wydawnictwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Jest autorem bądź współautorem wielu podręczników i książek akademickich oraz innych publikacji dotyczących szeroko rozumianej współpracy gospodarczej z zagranicą, między innymi: Wprowadzenia do biznesu międzynarodowego; Strategii przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym; Zarządzania kadrą w przedsiębiorstwie międzynarodowym. Podręcznik Badania marketingowe rynków zagranicznych zawiera omówienie podstawowych zasad i metod umożliwiających rozpoznanie sytuacji istniejącej w otoczeniu przedsiębiorstwa i pozwalających na usprawnienie procesów decyzyjnych w sferze marketingu międzynarodowego. Publikacja może być: * materiałem dydaktycznym dla studentów uczelni ekonomicznych, szczególnie pogłębiających problematykę biznesu międzynarodowego; * pomocna w tworzeniu systemu informacji marketingowej i badań rynków zagranicznych w przedsiębiorstwie eksportującym; * wykorzystana w procesie szkolenia służb marketingowych tych przedsiębiorstw."""