Benchmarking to metoda rozwijania oraz poprawy funkcjonowania przedsiębiorstw, polegająca na porównywaniu efektywności własnej organizacji z wynikami uzyskiwanymi przez firmy, które można uznać za wzór, a następnie – na wdrażaniu zmian wynikających z przeprowadzonej analizy. Niniejsza publikacja wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z projektowaniem i realizacją procesu benchmarkingu w zakresie usprawniania zarządzania personelem. Poruszone zostały następujące kwestie:
* istota i zakres stosowania benchmarkingu,
* proces i metody benchmarkingu,
* znaczenie działu zasobów ludzkich w przeprowadzaniu procesu benchmarkingu,
* wpływ kultury i wartości organizacyjnych na projektowanie procesu benchmarkingu,
* wybór organizacji przyjmowanych za punkty odniesienia w celu dokonania porównań,
* tworzenie programu pilotażowego,
* zaangażowanie konsultantów zewnętrznych w proces analizy,
* wskaźniki używane w benchmarkingu, przede wszystkim dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi,
* restrukturyzacja procesów zachodzących w firmie po zakończeniu analizy porównawczej.
* istota i zakres stosowania benchmarkingu,
* proces i metody benchmarkingu,
* znaczenie działu zasobów ludzkich w przeprowadzaniu procesu benchmarkingu,
* wpływ kultury i wartości organizacyjnych na projektowanie procesu benchmarkingu,
* wybór organizacji przyjmowanych za punkty odniesienia w celu dokonania porównań,
* tworzenie programu pilotażowego,
* zaangażowanie konsultantów zewnętrznych w proces analizy,
* wskaźniki używane w benchmarkingu, przede wszystkim dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi,
* restrukturyzacja procesów zachodzących w firmie po zakończeniu analizy porównawczej.