Codzienność szkoły. Nauczyciel

Codzienność szkoły. Nauczyciel
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Szkolna rzeczywistość ujęta w formalnoprawne ramy wyznacza każdemu nauczycielowi konkretne funkcje i zadania. Analizując te najbardziej aktualne, można powiedzieć, że preferuje się model nauczyciela o rozszerzonym profilu zawodowym i jednocześnie otwartym podejściu do wykonywanych zadań. Aby im sprostać, aby poradzić sobie z płynnością oraz zmiennością, nauczyciel musi ustawicznie się doskonalić, poddawać refleksji codzienną rzeczywistość i szukać nowych rozwiązań, by łatwiej wchodzić w to, co z jednej strony oczywiste, codzienne, zwykłe, a z drugiej – jeszcze nieznane. […] Książka Codzienność szkoły. Nauczyciel ukazuje rzeczywistość szkoły w różnych wymiarach z perspektywy nauczyciela. Atutem prezentowanych treści jest teoretyczne osadzenie atrybutów/przymiotów codzienności, takich jak: czas, przestrzeń, powszedniość, odświętność, w teoriach filozoficznych, socjologicznych, antropologicznych oraz w pedagogice, by w dalszej kolejności móc się odwoływać do badań penetrujących meandry szkolnej rzeczywistości doświadczanej przez nauczycieli.
Wprowadzenie

Anna Murawska, Kłopotliwy czas szkolnej codzienności

I. Codzienność w ujęciu teoretycznym

Bożena Muchacka, Codzienność szkoły: między pedagogiką a etyką

Ryszarda Cierzniewska, Trzy wymiary codzienności i ich potencjalność semantyczna dla pedagoga/nauczyciela

Joanna M. Łukasik, Codzienność jako powszedniość – odświętność w ujęciu Bogdana Suchodolskiego

Agnieszka Zalewska-Meler, Kategoria czasu w refleksji nad życiem codziennym

II. Wymiary codzienności nauczyciela

Joanna Madalińska-Michalak, Odnajdywanie własnej drogi w codzienności szkoły

Ewa Murawska, Barwy nauczycielskiej codzienności

Małgorzata Kabat, (Nie)zwykła codzienność nauczyciela – kilka refleksji z teorii i badań

Anna Gajdzica, Codzienność „niecodziennych” nauczycieli funkcjonujących w polskich szkołach na obczyźnie

Jolanta Sajdera, Nauczyciel niepublicznego przedszkola w codziennym poczuciu ambiwalencji

III. Potrzeby zmiany w codziennej pracy nauczyciela

Jolanta Szempruch, Wypalenie zawodowe nauczycieli w szkolnej codzienności

Elżbieta Męcina-Bednarek, Praktyki w kształceniu pedagogów a kategoria innowacyjności

Marta Krasuska-Betiuk, Teoria społecznych reprezentacji w badaniach uczestników praktyk pedagogicznych

Renata Reclik, Kompetencje przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie konkretyzacji i abstrahowania jako determinanta poprawnego kształtowania pojęć matematycznych uczniów

Marzena Sendyk, Współpraca z rodzicami z perspektywy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – raport z badań

Edyta Kahl, O odnowę szkoły – zmagania opozycji z władzą w obliczu rozłamu realnego socjalizmu w Polsce

Data wydania: 2014-07-25
ISBN: 978-83-7850-530-3, 9788378505303
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
Stron: 22

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Codzienność szkoły. Nauczyciel? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Codzienność szkoły. Nauczyciel. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat