Cywilizacja Internetu" to książka, która pokazuje jak bardzo naturalnym polem do prowadzenia zaskakująco wielu rodzajów działalności staje się Internet. Usługi w Internecie coraz bardziej odchodzą od bezinteresowności często wymagając przedpłaty. Wielu internautów, którym wydaje się, że Internet może być wiecznie darmowym przedsięwzięciem, to krytykuje. Przybliża to jednak ekonomię Internetu do codzienności naszej cywilizacji, wpływając stabilizująco na usługodawców oraz na stałe podnoszenie jakości i poszerzanie wachlarza oferowanych usług. Oszustów szukających naiwnych klientów, Internet eliminuje jeszcze szybciej niż tradycyjna gospodarka.
W części pierwszej książka rozpoczyna się od wprowadzenia w tematykę, poprzez naszkicowanie podstaw technologicznych, przedstawienie organizacji biznesu w Internecie, przegląd zastosowań, aż do zarysowania różnych, alternatywnych wizji rozwoju Internetu.
W części drugiej przedstawia się konkretne wizyty na różnych ciekawych witrynach, które pogrupowano w serwisy informacyjne, usługi finansowe, zakup towarów oraz inne usługi. Większość tych działań to usługi płatne lub wymagające wcześniejszych zabiegów wprowadzających, a więc nie tak łatwych do prześledzenia przez przeciętnego internautę.
Książkę przygotowywano jako materiał wprowadzający dla studentów specjalności "Gospodarka elektroniczna", ale z powodzeniem może również służyć osobom o słabym zaawansowaniu informatycznym, stanowiąc swoisty przewodnik po dziedzinie, jak też konkretnych, wartych odwiedzenia adresach internetowych.
Szczególnie łatwe jest czytanie części pierwszej, której poszczególne podrozdziały powstały często z lekkich felietonów lub opowiadań, a dopełniającym fragmentom nadano podobny charakter. Część drugą za to łatwo pochłaniać dzięki dużej liczbie ilustracji szczegółowo pokazujących poszczególne fazy realizacji wybranych funkcji. Obydwie części, w wielu miejscach, zabarwiono szczyptą humoru.
W części pierwszej książka rozpoczyna się od wprowadzenia w tematykę, poprzez naszkicowanie podstaw technologicznych, przedstawienie organizacji biznesu w Internecie, przegląd zastosowań, aż do zarysowania różnych, alternatywnych wizji rozwoju Internetu.
W części drugiej przedstawia się konkretne wizyty na różnych ciekawych witrynach, które pogrupowano w serwisy informacyjne, usługi finansowe, zakup towarów oraz inne usługi. Większość tych działań to usługi płatne lub wymagające wcześniejszych zabiegów wprowadzających, a więc nie tak łatwych do prześledzenia przez przeciętnego internautę.
Książkę przygotowywano jako materiał wprowadzający dla studentów specjalności "Gospodarka elektroniczna", ale z powodzeniem może również służyć osobom o słabym zaawansowaniu informatycznym, stanowiąc swoisty przewodnik po dziedzinie, jak też konkretnych, wartych odwiedzenia adresach internetowych.
Szczególnie łatwe jest czytanie części pierwszej, której poszczególne podrozdziały powstały często z lekkich felietonów lub opowiadań, a dopełniającym fragmentom nadano podobny charakter. Część drugą za to łatwo pochłaniać dzięki dużej liczbie ilustracji szczegółowo pokazujących poszczególne fazy realizacji wybranych funkcji. Obydwie części, w wielu miejscach, zabarwiono szczyptą humoru.