Traktują oni konflikt jako nieunikniony, a czasem niezbędny element relacji międzyludzkich, pojawiający się w każdej organizacji. W związku z tym na podstawie swych wieloletnich doświadczeń zawodowych proponują zmianę sposobu myślenia na temat istoty tego zjawiska. Zamiast walczyć z przejawami konfliktu, wykorzystywać go twórczo i z pożytkiem dla wszystkich uczestników.
Niewątpliwie zaletą książki jest praktyczne ukazanie sposobów radzenia sobie z konfliktem. Zawarte w publikacji schematy służą czytelnikom pomocą w nawiązywaniu i podtrzymywaniu dobrych kontaktów z ludźmi, a także pokazują, jak radzić sobie z presją i manipulacją. Liczne dialogi obrazują źródła powstawania konfliktów i sposoby radzenia sobie z nimi przez negocjacje nastawione na współpracę. Po książkę więc niech sięgną ci, którzy czasem mają dość nieskutecznych negocjacji, opartych na agresywnym forsowaniu swoich racji, bez zrozumienia, o co walczy strona Książka zalecana jako podręcznik w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie oraz na wielu innych Wydziałach Zarządzania.