Książka ta przeznaczona jest dla nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, słuchaczy studiów podyplomowych oraz dla innych osób zainteresowanych problematyką kształcenia informatycznego w szkole. W rozdziale pierwszym została przedstawiona syntetycznie problematyka związana ze społeczeństwem informacyjnym. Rozdział drugi poświęcono miejscu technologii informacyjnej w pracy placówki szkolnej. Ukazano w zarysie proces wprowadzania technologii informacyjnej do szkoły. Natomiast w rozdziale trzecim przedstawiono stan edukacji informatycznej w Polsce w latach 1986-2001, omówiono realizowane w tym czasie programy rządowe oraz niektóre pozarządowe. Kolejny, czwarty rozdział poświęcono przeglądowi badań dotyczących kształcenia informatycznego w Polsce, które zostały przeprowadzone w latach 1987-2000. Kolejne rozdziały poświęcono prezentacji wyników badań, które zostały przeprowadzone przez autorkę. Rezultaty prac badawczych zostały przedstawione w sposób zwięzły i obrazowy oraz zostały odpowiednio skomentowane.