Książka poświęcona filtrowaniu informacji jest dorobkiem pracy w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Politechnice Konfederacyjnej w Zurychu oraz na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Podsumowuje wyniki licznych projektów badawczych, w tym także wielu finansowanych przez Unię Europejską. Publikacja przeznaczona jest dla twórców, świadomych użytkowników oraz studentów interesujących się zaawansowanymi sposobami wyszukiwania informacji w Internecie, metodami reprezentacji informacji, formalizacją potrzeb informacyjnych użytkowników systemów informacyjnych, a także zastosowaniami filtrowania informacji w e-biznesie i administracji. Systematyzuje wiedzę o filtrowaniu informacji. Dla praktyków jest źródłem inspiracji do budowania nowych systemów oraz tworzenia interesujących zastosowań znanych rozwiązań. Jest to pionierskie opracowanie, mające duże walory zarówno naukowe, jak i praktyczne szczególnie w okresie budowy społeczeństwa informacyjnego i wzrostu roli Internetu. [...] Uważam, ze jest to monografia dla wszystkich osób, zajmujących się problematyką projektowania współczesnych systemów zarządzania i zastosowaniami Internetu. I w tym gronie na pewno spotka się z dobrym przyjęciem [...] Autor jest nie tylko uznanym autorytetem naukowym w Europie, ale też twórcą szkoły naukowej, którą w tym zakresie stworzył od podstaw.