Fundamentals of Game Design

Ernest Adams
Fundamentals of Game Design
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

To create a great video game, you must start with a solid game design: A well-designed game is easier to build, more entertaining, and has a better chance of succeeding in the marketplace. Here to teach you the essential skills of player-centric game design is one of the industry’s leading authorities, Ernest Adams, who offers a first-hand look into the process, from initial concept to the final tuning. Now in its second edition, this updated classic reference offers a complete and practical approach to game design, and includes material on concept development, gameplay design, core mechanics, user interfaces, storytelling, and balancing. You’ll learn the specific design challenges unique to all the major game genres and how to apply the principles of game design to each one.
Data wydania: 2009
ISBN: 978-0-321-64337-7, 9780321643377
Język: angielski
Wydawnictwo: New Riders Publishing
Mamy 2 inne wydania tej książki

Autor

Ernest Adams Ernest Adams Ernest Adams jest profesorem uniwersyteckim, konsultantem ds. Projektowania gier, autorem opracowywania gier, założycielem International Game Developers Association i stałym wykładowcą na Game Developers Conference.

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Fundamentals of Game Design nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Fundamentals of Game Design. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat