High-functioning Autism/Asperger Syndrome in Schools

F. Sansosti
High-functioning Autism/Asperger Syndrome in Schools
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Meeting a growing need for school-based practitioners, this book provides vital tools for improving the academic, behavioral, and social outcomes of students with high-functioning autism or Asperger syndrome (HFA/AS). Research-based best practices are presented for conducting meaningful assessments; collaborating with teachers, students, and parents to prevent school difficulties and problem solve when they occur; and developing effective individualized education programs (IEPs). In a large-size format with lay-flat binding to facilitate photocopying, the book features a wealth of practical prevention and intervention strategies, illustrated with concrete examples. Over a dozen reproducibles include interview forms and observation sheets.
The text will be of value to school psychologists; administrators, counselors, and school social workers; special education teachers in grades K-12; behavior support specialists. It will also serve as a supplemental text in graduate-level courses such as Behavioral Interventions and Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders.
Data wydania: 2010
ISBN: 978-1-60623-670-3, 9781606236703
Język: angielski
Wydawnictwo: Guilford Press

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę High-functioning Autism/Asperger Syndrome in Schools? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka High-functioning Autism/Asperger Syndrome in Schools. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat