Incentives Motivation & the Economics of Information

D. Campbell
Incentives Motivation & the Economics of Information
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

This book examines the incentives at work in a wide range of institutions to see how and how well coordination is achieved by informing and motivating individual decision makers. The book examines the performance of agents hired to carry out specific tasks, from taxi drivers to CEOs. It investigates the performance of institutions, from voting schemes to kidney transplants, to see if they enhance general well being. The book examines a broad range of market transactions, from auctions to labor markets, to the entire economy. The analysis is conducted using specific worked examples, lucid general theory, and illustrations drawn from news stories. Of the seventy different topics and sections, only twelve require a knowledge of calculus. The second edition offers new chapters on auctions, matching and assignment problems, and corporate governance. Boxed examples are used to highlight points of theory and are separated from the main text.
Data wydania: 2006
ISBN: 978-0-521-53974-6, 9780521539746
Język: angielski
Wydawnictwo: Cambridge University Press

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Incentives Motivation & the Economics of Information aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Incentives Motivation & the Economics of Information. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat