J─Özyki obce dla wszystkich dzieci

Magda Maier, Christoph Jaffke
10 /10
Ocena 10 na 10 mo┼╝liwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Ksi─ů┼╝ka J─Özyki obce dla wszystkich dzieci
Ksi─ů┼╝ka J─Özyki obce dla wszystkich dzieci
Popraw t─Ö ksi─ů┼╝k─Ö | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 mo┼╝liwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Ksi─ů┼╝ka jest rezultatem dialogu. Czytelnik znajdzie w niej r├│┼╝ne stanowiska i odmienne punkty widzenia odno┼Ťnie do rozmaitych zagadnie┼ä. Pierwotnie chodzi┼éo o publikacj─Ö, kt├│ra przedstawia┼éaby stan aktualnej dyskusji naukowej na temat nauczania j─Özyk├│w obcych w szkole na poziomie nauczania pocz─ůtkowego. Przyk┼éady dydaktyczne s─ů ┼Ťwiadomie przytaczane tylko z j─Özyka angielskiego, kt├│ry jako j─Özyk obcy jest najpowszechniej nauczany w klasach pocz─ůtkowych w szko┼éach europejskich. Mo┼╝na je jednak bez ┼╝adnego problemu odnie┼Ť─ç tak┼╝e do francuskiego i rosyjskiego, korzystaj─ůc z kompendi├│w i prezentacji, pochodz─ůcych z do┼Ťwiadcze┼ä dydaktycznych szk├│┼é waldorfskich. W tej ksi─ů┼╝ce s┼éowo nauczyciel jest u┼╝ywane w znaczeniu cz┼éowiek, dok┼éadniej: cz┼éowiek nauczaj─ůcy i wychowuj─ůcy. Szko┼éy waldorfskie znane s─ů z tego, ┼╝e ju┼╝ od 1919 roku nauczaj─ů od pierwszej klasy dw├│ch j─Özyk├│w obcych. Fundamentem, na kt├│rym opiera si─Ö waldorfska metoda nauczania tego przedmiotu podczas trzech pierwszych lat nauki szkolnej, jest bardzo silna u ma┼éych dzieci ÔÇô i utrzymuj─ůca si─Ö jeszcze do mniej wi─Öcej dziewi─ůtego roku ┼╝ycia ÔÇô potrzeba na┼Ťladowania. Dzieci ucz─ů si─Ö j─Özyk├│w obcych w taki sam spos├│b jak j─Özyka ojczystego: przez s┼éowo m├│wione. Na lekcjach prowadz─ů kr├│tkie dialogi, ┼Ťpiewaj─ů piosenki, recytuj─ů wierszyki, odgrywaj─ů scenki teatralne itp. Ma┼ée dzieci posiadaj─ů niezwykle siln─ů umiej─Ötno┼Ť─ç zapami─Ötywania d┼║wi─Ök├│w s┼é├│w. Ich narz─ůdy artykulacyjne s─ů nies┼éychanie plastyczne, dzi─Öki czemu potrafi─ů odtwarza─ç, pod wzgl─Ödem fonetycznym bezb┼é─Ödnie, to, co us┼éysza┼éy. Wyniki nauczania okazuj─ů si─Ö najlepsze wtedy, kiedy przyswajanie d┼║wi─Ök├│w obcej mowy ma form─Ö zabawy po┼é─ůczonej z ruchem cia┼éa. Elementy gramatyki oraz pisanie niewielkich obcoj─Özycznych tekst├│w wprowadza si─Ö w szko┼éach waldorfskich dopiero w czwartej klasie, to znaczy w wieku dziewi─ÖciuÔÇôdziesi─Öciu lat. Przyk┼éady, z kt├│rych korzystaj─ů autorzy ksi─ů┼╝ki, zaczerpni─Öto z j─Özyka angielskiego, jest to bowiem w programie europejskich szk├│┼é podstawowych najcz─Ö┼Ťciej nauczany j─Özyk obcy. Jedynie to, co cz┼éowieka porusza w powszechno┼Ťci mocy natury ludzkiej, to znaczy jako serce, ducha i r─Öce, to tylko jest dla niego rzeczywi┼Ťcie, prawdziwie i naturalnie kszta┼éc─ůce. Johann Heinrich Pestalozzi, ┼üab─Ödzi ┼Ťpiew (1826) Jest to zasada, na kt├│r─ů wychowuj─ůcy i nauczaj─ůcy musi zwa┼╝a─ç w szczeg├│lny spos├│b: musi baczy─ç, aby ca┼éy cz┼éowiek by┼é zaanga┼╝owany. Rudolf Steiner, Sztuka wychowania. Metodyka i dydaktyka (1919) Cz┼éowiek jest [...] ca┼éo┼Ťci─ů i musi by─ç jako ca┼éo┼Ť─ç traktowany. Rudolf Steiner, Zdrowy rozw├│j cz┼éowieka (1922) Dziecko wnosi do szko┼éy [...] jeszcze w okresie do dziewi─ůtego, dziesi─ůtego roku ┼╝ycia dostatecznie wiele pe┼énych fantazji zdolno┼Ťci na┼Ťladowczych, by┼Ťmy mogli tak kierowa─ç nauk─ů j─Özyka, aby ca┼éy cz┼éowiek ch┼éon─ů┼é ten j─Özyk, a nie tylko jego si┼éy duszy i ducha. Rudolf Steiner, Gegenw├Ąrtiges Geistesleben und Erziehung (1923) Je┼Ťli chcemy przedstawi─ç sobie naprawd─Ö ca┼éo┼Ťciowy obraz sposobu, w jaki dzieci opanowuj─ů drugi j─Özyk, to przede wszystkim musimy od razu zarzuci─ç tradycyjn─ů koncentracj─Ö na formach j─Özykowych, kt├│r─ů do tej pory przyjmowali┼Ťmy jako oczywist─ů; ba, musimy przekroczy─ç nawet granice analizy wed┼éug kryteri├│w komunikacyjnych i pragmatycznych. M. Saville-Troike, Cultural Input in Second Learning (1985)
Data wydania: 2011-12-01
ISBN: 978-83-7587-635-2, 9788375876352
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
Stron: 182
Mamy 1 inne wydanie tej ksi─ů┼╝ki

Gdzie kupi─ç

Ksi─Ögarnie internetowe


Ogłoszenia

{}
Dodaj ogłoszenie
za darmo!
U┼╝ywane ksi─ů┼╝ki maj─ů dusz─Ö. Zamiast kupowa─ç w sklepie, zajrzyj na nasz─ů stron─Ö z og┼éoszeniami. Ksi─ů┼╝kowe zero-waste? Kupuj u┼╝ywane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Ju┼╝ przeczytana? Jak j─ů oceniasz?

Recenzje

O nauczaniu języków obcych w szkołach waldorfskich

29.03.2018

Ju┼╝ od lat wszyscy dydaktycy s─ů zgodni, ┼╝e jedynie przyswajaj─ůc sobie j─Özyk obcy dziecko jest w stanie uchwyci─ç odmienno┼Ť─ç w pojmowaniu ┼Ťwiata przez r├│┼╝ne kultury oraz jego relatywnie odmienne struktury w r├│┼╝nych dziedzinach j─Özykowych. Dziecko, kt├│re rozpoczyna wcze┼Ťnie nauk─Ö j─Özyk├│w obcych, potrafi emocjonalnie uchwyci─ç ide─Ö, ┼╝e r├│┼╝ne narody wytw... {} Recenzja ksi─ů┼╝ki J─Özyki obce dla wszystkich dzieci

Moja opinia o ksi─ů┼╝ce

Opinie

@oficynaIMPULS
2011-12-30
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
{} 10 /10
Impuls poleca

Co czyta─ç po ksi─ů┼╝ce “J─Özyki obce dla wszystkich dzieci”- Magda Maier

Ksi─ů┼╝ka Uznanie doros┼éo┼Ťci cz┼éowieka z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů. Studium socjopedagogiczne narracji os├│b z niepe┼énosprawnosci─ů intelektualn─ů w stopniu g┼é─Öbszym
Uznanie doros┼éo┼Ťci cz┼éowiek... Iwona My┼Ťliwczyk
{}9/10
Inspiracj─ů do napisania tej ksi─ů┼╝ki by┼éa przede wszystkim ...
Ksi─ů┼╝ka Wybrane przestrzenie niepe┼énosprawno┼Ťci. Teoria, diagnoza, badania
Wybrane przestrzenie niepeł... Mateusz Penczek, Anida Szafrańska
{}10/10
Z przedmowy:"Ksi─ů┼╝ka "Wybrane przestrzenie niepe┼énosprawno┼Ťc...
Ksi─ů┼╝ka Przestrze┼ä edukacyjna ? dylematy, do┼Ťwiadczenia i oczekiwania spo┼éeczne
Przestrzeń edukacyjna ? dyl...
{}10/10
Głównym przedmiotem pracy ?Przestrzeń edukacyjna?? jest refl...
Ksi─ů┼╝ka SZKO┼üA JAKO PRZESTRZE┼â EDUKACYJNEGO (NIE)POROZUMIENIA
SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ EDUK... Agnieszka Majerek Bożena, Agnieszka Domagała-Kręcioch
{}10/10
Szkolna rzeczywisto┼Ť─ç we wsp├│┼éczesnym zglobalizowanym ┼Ťwieci...
Ksi─ů┼╝ka Urz─ůdzanie m┼éodzie┼╝y. Studium analityczno-krytyczne
Urz─ůdzanie m┼éodzie┼╝y. Studi... Helena Ostrowicka
{}10/10
W niniejszej publikacji zasadniczym celem uczyniłam rekonstr...

Cytaty z ksi─ů┼╝ki

O nie! Ksi─ů┼╝ka J─Özyki obce dla wszystkich dzieci. czuje si─Ö pomini─Öta, bo nikt nie doda┼é jeszcze do niej cytatu. Mo┼╝e jej pomo┼╝esz i dodasz jaki┼Ť?
{} Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatno┼Ťci Regulamin
© 2021 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Południe