Logo Love Design: Zaprojektuj genialny logotyp!

David Airey
7.6 /10
Ocena 7.6 na 10 możliwych
Na podstawie 5 ocen kanapowiczów
Logo Love Design: Zaprojektuj genialny logotyp!
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
7.6 /10
Ocena 7.6 na 10 możliwych
Na podstawie 5 ocen kanapowiczów

Opis

Spis treści:Wprowadzenie (10)I Znaczenie wizerunku markiRozdział 1. Osaczeni! (14)Rozdział 2. Chodzi o to, co chcesz przekazać (20) * Produkt oryginalny tylko z tym podpisem (21) * Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy (22) * Na oczach milionów (23) * Tylko za zgodą królowej (24) * Symbole nie znają granic (25) * Projektowanie wizerunku jako element języka (30) * O znaczeniu wizerunku marki raz jeszcze (33)Rozdział 3. Elementy kultowych projektów (34) * Nie komplikuj (34) * Trafność (37) * Czerpanie z tradycji (40) * Wyjątkowość (42) * Logo powinno zapadać w pamięć (45) * Małe jest piękne (46) * Skoncentruj się na jednym aspekcie (48) * Siedem składników Twojego popisowego dania (50) * Pamiętaj, że zasady są po to, aby je łamać (51)II Proces projektowaniaRozdział 4. Podstawy (54) * Pozbądź się tremy (54) * Wszystko zależy od wytycznych projektu (55) * Gromadzenie informacji wstępnych (56) * Zadawanie trudnych pytań (57) * Daj klientowi czas na odpowiedź... (60) * ...dbaj jednak o to, aby dialog przebiegał zgodnie z zasadami (60) * Czas na zadanie domowe (60) * Opracowywanie wytycznych projektu 61 * Misja i cele kluczem do sukcesu (62) * Badania terenowe na ratunek (65) * Wcielanie w życie szczegółów ustalonych z klientem (68) * Wybór przymiotników zaproponowanych przez klienta (71)Rozdział 5. Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem (74) * Argumenty przemawiające za rebrandingiem (75) * Byle nie przedobrzyć (75) * Tam, gdzie emocje sięgają zenitu (79) * Odpowiedź znajdziesz często w wywiadzie zogniskowanym (80) * Od "obojętności" do "troski" (81) * A może wystarczy poprawić to i owo? (84) * Nie zapomnij o manierach (87)Rozdział 6. Wycena projektu (88) * Wzór na wycenę (88) * Stawka godzinowa czy stała opłata? (93) * Koszty druku (94) * Zaliczka (96) * Przekazanie pieniędzy (97) * Praca w ciemno (99) * Wszyscy popełniamy błędy (101)Rozdział 7. Od ołówka do PDF-a (102) * Mapy myślowe (102) * Szkicownik - rzecz absolutnie niezbędna (108) * Dziesiąte przykazanie (110) * Oznaczanie mapy (114) * Międzynarodowy komunikat (116) * Raz szybciej, raz wolniej (119) * Szata zdobi projekt (121) * Czerń i biel przed kolorem (123) * Czas sięgnąć po Photoshopa (126) * Pióro mocniejsze jest od myszy (128)Rozdział 8. Sztuka prowadzenia rozmów (130) * Kontaktuj się z decydentami (131) * Zasada nr 1: współpracuj z osobą kontaktową (136) * Zasada nr 2: unikaj pośrednictwa i mediacji (138) * Zasada nr 3: przejmij kontrolę (140) * Zasada nr 4: utrzymuj zaangażowanie komitetu (144) * Nie zapomnij mniej obiecać, a potem przekroczyć oczekiwania (146) * Zapomnij o swoim ego (148)III Nie trać zapałuRozdział 9. Utrzymywanie motywacji (156) * Nigdy nie przestawaj się uczyć (157) * Wyprzedzaj innych o cztery lata (159) * Twórz dla siebie (160) * Odejdź od komputera (161) * Odnajdź równowagę w życiu (162) * Podróż w czasie (162) * Znajdź w sobie nieukojone pragnienie (163) * Nie przepracowuj się (163) * Każdemu zdarza się utknąć w martwym punkcie (164) * Wstań z łóżka prawą nogą i pozostań na niej (165) * Znajdź płaszczyznę porozumienia (165) * Gdy zbliża się termin (166) * Myśl lateralnie (167) * Lepiej się komunikuj (168) * Kontroluj swoje oczekiwania (168) * Nigdy nie przestawaj projektować (169) * Bądź szczęśliwy (169) * Nie wszyscy mają tyle szczęścia (171)Rozdział 10. Odpowiedzi na Twoje pytania (172) * Podobne logo (172) * Prawo do korzystania z logo (173) * Tworzenie internetowego portfolio (174) * Jak sfinalizować transakcję (179) * Klienci zagraniczni (180) * Ile koncepcji? (181) * Rodzina i przyjaciele (182) * Poprawianie projektów (183) * Ramy czasowe projektów (184) * Badanie konkurentów klienta (185) * Staże i praktyki (185) * Najgorszy projekt, najgorszy klient (186) * Narzędzia branżowe (187) * Kontrolowanie ilości pracy (188) * Co jest czyje? (189)Rozdział 11. 25 praktycznych porad dotyczących projektowania logo (190) * 1. Pytania, pytania, pytania (190) * 2. Koszty druku (191) * 3. Przygotuj się na niespodziewane okoliczności (191) * 4. Logo nie musi informować o tym, czym zajmuje się firma (192) * 5. Symbol nie jest niezbędnym elementem logo (192) * 6. Jeden element zapadający w pamięć (193) * 7. Nie zapominaj o szkicowniku (194) * 8. Trendy zostaw przedstawicielom świata mody (195) * 9. Zapomnij o Photoshopie (195) * 10. Pracuj w czerni i bieli (196) * 11. Pamiętaj o trafności (196) * 12. Kluczowe znaczenie ma czytelność (197) * 13. Bądź konsekwentny (197) * 14. Dopasuj czcionkę do symbolu (198) * 15. Przedstaw wersję jednokolorową (198) * 16. Zwracaj uwagę na kontrast (199) * 17. Postaw na rozpoznawalność (199) * 18. Testuj wiele różnych rozmiarów (199) * 19. Odwróć kolorystykę (200) * 20. Odwróć projekt do góry nogami (200) * 21. Zastanów się nad rejestracją logo jako znaku towarowego (201) * 22. Ważny jest materiał (202) * 23. Nie obawiaj się błędów (202) * 24. Logo to nie marka (202) * 25. Pamiętaj, że projektowanie to proces dwukierunkowy (203)Dodatek A Materiały dodatkowe, czyli pomoc z zewnątrz (204) * Blogi związane z projektowaniem graficznym (204) * Kultowi projektanci (205) * Polecana lektura (206)Skorowidz (210) Sprawdź, jak tworzyć najlepsze logotypy! * Po czym poznać dobre logo? * Jak wycenić projekt? * Na co zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu logo?Czy wiesz, czym jest "dobre logo"? Dobre logo to takie, które przez kilkadziesiąt lat nie uległo zasadniczym zmianom. Jest znane ludziom na całym świecie i charakteryzuje się prostotą, elegancją oraz jasnym przesłaniem. Legendarne symbole marek takich, jak Coca-Cola czy Mercedes, warte są astronomiczne kwoty. I nic w tym dziwnego - stanowią graficzną reprezentację marek wartych fortunę. Bardzo często logotypy najbardziej rozpoznawalnych światowych brandów projektowały osoby bez żadnego doświadczenia. Miały wizję, trochę szczęścia i dużo wyczucia, a ich projekty osiągnęły sukces. Czy Ty też chciałbyś zaprojektować niepowtarzalne logo?Od tej książki powinieneś zacząć. Skorzystaj z doświadczenia znanego i cenionego projektanta graficznego. Podpowie Ci on, jak stworzyć trwały symbol marki, przeanalizuje wraz z Tobą wiele znaków firmowych, skupiając się na ich zaletach i wadach, rozbawi anegdotami związanymi z ich powstaniem. Otrzymasz solidną porcję porad dotyczących procesu projektowania logo, poznasz zasady prowadzenia rozmów z klientami i dowiesz się, jak wyceniać projekty. Ta unikalna na polskim rynku książka powinna znaleźć się na półce każdej osoby chcącej rozpocząć przygodę z tworzeniem logotypów. * Znaczenie logo w życiu firmy * Charakterystyczne elementy kultowych projektów * Podstawy procesu projektowania logo * Metody unikania zagrożeń związanych ze zmianą logo * Sposoby wyceny projektu * Proces tworzenia logo - od ołówka do PDF-a * Metody prowadzenia rozmów z klientami * Współpraca z klientami zagranicznymi * Tworzenie internetowego portfolio * Dostępne narzędzia * Praktyczne porady dotyczące projektowania logo"Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy"- zagwarantuj swojej firmie rozpoznawalny wizerunek!
Data wydania: 2010
ISBN: 978-83-246-2730-1, 9788324627301
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza HELION

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Logo Love Design: Zaprojektuj genialny logotyp! aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@m_silakowska
2019-07-09
7 /10
Przeczytane

To nie jest jedyna propozycja Wydawnictwa Helion w zakresie projektowania logo. Miałam już okazję przeczytać „Ponadczasowe logo…” autorstwa Jacka Gernsheimera i łatwiej mi w tym kontekście się wypowiedzieć, co różni te obie pozycje.
„Logo Design Love. Zaprojektuj genialny logotyp!” to powiedzmy przelanie treści z internetowych blogów projektanta Davida Aireya na karty książki, która stanowi proste kompendium, jak tworzyć dobre logo.
Gernsheimer stawia na szczegółowość etapów pracy. Działy w jego książce są mocno rozbudowane, Airey idzie w innym kierunku. Tu treść nie wychodzi bokiem. Jest sporo oddechów. Przyjemnie przechodzi się do kolejnych części książki i przyjemnie ogląda efekty prac studiów graficznych z całego świata. Autor bazuje nie tylko na swoim doświadczeniu, ale także na opiniach koleżanek i kolegów po fachu. Całość kończy się podsumowaniem w postaci 25 praktycznych porad dotyczących projektowania logo, które w dużym skrócie pełnią funkcję ściągi. Natomiast dla zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na ten temat David Aurey przedstawia spisy: blogów związanych z projektowaniem graficznym; kultowych projektantów; polecanych lektur książkowych.

| link |
@NiezlyBook
@NiezlyBook
2013-04-25
10 /10
Przeczytane

„Logo design love” to książka, która zawiera wiele inspirujących wskazówek. Autor w interesujący sposób prowadzi czytelnika przez kolejne etapy tworzenia logo. Opowiada o tym czym jest logo, jak ważne są symbole marek, jak uniknąć nudy w projektach a nawet o tym jak należy rozmawiać z klientem. Wszystkie porady okraszone są przykładami w postaci gotowych projektów oraz anegdotami związanymi z ich powstawaniem, co dodatkowo uatrakcyjnia publikację.

| link |
@jakubas.m
@jakubas.m
2020-03-29
6 /10
Przeczytane
DO
@dominikww
2011-02-26
5 /10
Przeczytane
DZ
@dziudek
2010-09-29
10 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Logo Love Design: Zaprojektuj genialny logotyp!. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat