SPIS TREŚCI WPROWADZENIE CZĘŚĆ I SŁOWA CHRYSTUSA Rozdział I CHRYSTUS ODWOŁUJE SIĘ DO \"POCZĄTKU\" 1. Co oznacza \"początek\"? W stronę Księgi Rodzaju. - Pierwszy opis stworzenia człowieka. - Drugi opis stworzenia człowieka. - Perspektywa \"odkupienia ciała\" (Rz 8, 23). 2. Znaczenie pierwotnej samotności Dwojaki kontekst. - Człowiek w poszukiwaniu swojej istoty. - Samotność a podmiotowość. - Samotność a sens ciała. - Alternatywa śmierci i nieśmiertelności. 3. Znaczenie pierwotnej jedności Jedność dwojga. - Wymiary jednorodności. - \"Komunia osób\". - \"Ciało z mojego ciała\" (por. Rdz 2, 23). - Jedność, w której \"stają się jednym ciałem\". 4. Znaczenie pierwotnej nagości Uwagi wstępne do Rdz 2, 25. - Wstyd - doświadczenie \"graniczne\". - Próba rekonstrukcji. - Udział w widzialności świata. - Wymiar wewnętrzny widzenia. - Intymność: ukryty sens widzenia. 5. Człowiek w wymiarze daru A. \"Oblubieńcze\" znaczenie ciała Stworzenie jako \"obdarowanie\". - Obdarowanie a człowiek. - Dar: tajemnica uszczęśliwiającego \"początku\". - Odkrycie \"oblubieńczego\" sensu ciała. - \"Wolność daru\" u podstaw oblubieńczego znaczenia ciała. - \"Oblubieńczość\" ciała a objawienie osoby. - \"Oblubieńczy\" sens ciała jako owoc zakorzenienia w miłości. B. Tajemnica pierwotnej niewinności Obdarowanie ludzkiego \"serca\". - Pierwotna niewinność a poczucie oblubieńczego sensu ciała.. - Niewinność u podstaw wymiany daru. - Wymiana daru: interpretacja Rdz 2, 25. - Teologia pierwotnej niewinności. - Początek etosu ludzkiego ciała. - U podstaw pierwotnego sakramentu: ciało jako znak. 6. \"Poznanie\" i rodzenie Pomiędzy ubóstwem wyrazu a głębią znaczenia. - \"Poznanie\" jako osobowy \"archetyp\". - Ojcostwo/macierzyństwo jako ludzki sens \"poznania\". - \"Poznanie\" a posiadanie. - \"Poznanie\" silniejsze niż śmierć.