Organizacja usług turystycznych i hotelarskich

Monika Świątkowska, Beata Mikuta
Organizacja usług turystycznych i hotelarskich
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

SPIS TREŚCI1. Istota turystyki i usług turystycznych (Krystyna Żelazna) ... 72. Podstawowe informacje z zakresu historii turystyki i hotelarstwa (Monika Świątkowska) ... 122.1. Wprowadzenie ... 122.2. Historia turystyki na świecie i w Polsce ... 132.3. Historia hotelarstwa na świecie i w Polsce ... 153. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki i usług hotelarsko-turystycznych(Monika Świątkowska) ... 204. Wybrane zagadnienia organizacyjno-prawne z zakresu prowadzenia działalności turystycznej i hotelarskiej (Beata Mikuta) ... 364.1. Wprowadzenie ... 364.2. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej ... 384.3. Ustawa o usługach turystycznych ... 404.4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie ... 435. Struktura podaży i organizacja rynku hotelarskiego (Monika Świątkowska) ... 465.1. Wprowadzenie ... 465.2. Baza noclegowa i hotele w Polsce ... 475.3. Międzynarodowe systemy hotelowe ... 536. Organizacja pracy w hotelu (Beata Sawicka) ... 666.1. Wprowadzenie ... 666.2. Misja hotelu ... 666.3. Charakterystyka pomieszczeń w budynku hotelowym ... 676.3.1. Charakterystyka przestrzenno-funkcjonalna ... 676.3.2. Budynek hotelowy wraz ze strefą wejściową i otoczenie zewnętrzne ... 686.3.3. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna ... 706.3.4. Hall hotelowy ... 706.3.5. Recepcja ... 716.3.6. Zespół mieszkalny ... 726.3.7. Zespół gastronomiczny ... 746.3.8. Zespół wielofunkcyjny ... 756.3.9. Zespół handlowo-usługowy ... 766.3.10. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy ... 766.3.11. Zaplecze techniczne ... 776.3.12. Zaplecze socjalne pracowników ... 776.3.13. Administracja hotelowa i dyrekcja ... 776.3.14. Zabezpieczenia techniczne budynku hotelowego a bezpieczeństwo gości ... 786.4. Struktura organizacyjna hotelu i dokumenty organizacyjne ... 796.4.1. Struktura organizacyjna hotelu ... 796.4.2. Regulamin hotelowy ... 816.4.3. Standardy hotelowe ... 826.4.4. Hotelarz i gość hotelowy w świetle obowiązującego prawa ... 836.5. Funkcjonowanie poszczególnych zespołów hotelu. Personel hotelowy ... 846.5.1. Funkcjonowanie i zadania recepcji hotelowej ... 846.5.2. Służby parterowe ... 856.5.3. Funkcjonowanie i organizacja pracy służby pięter ... 856.5.4. Usługi gastronomiczne w hotelach ... 876.5.5. Dział techniczny ... 886.5.6. Dyrekcja i administracja hotelowa ... 896.6. Systemy rezerwacyjne w turystyce i hotelarstwie ... 917. Funkcjonowanie biur podróży (Monika Świątkowska) ... 988. Impreza turystyczna jako produkt biura podróży (Ewa Świstak) ... 1068.1. Wprowadzenie ... 1068.2. Przygotowanie imprezy ... 1078.2.1. Cel i program ... 1078.2.2. Świadczenia w ramach imprezy ... 1098.2.3. Kalkulacja imprezy ... 1148.3. Realizacja imprezy pilotaż ... 1169. Organizacja usług agroturystycznych w Polsce (Beata Mikuta) ... 1219.1. Wprowadzenie ... 1219.2. Turystyka wiejska pojęcie, funkcje, możliwości rozwoju ... 1219.3. Istota agroturystyki ... 1249.4. Korzyści wynikające z rozwoju agroturystyki ... 1289.5. Gospodarstwo agroturystyczne ... 1309.6. Charakterystyka produktu agroturystycznego ... 1319.7. Baza noclegowa dla agroturystyki ... 1349.8. Organizacje wspomagające rozwój agroturystyki ... 13610. Turystyka na terenach chronionych (Ewa Świstak) ... 14210.1. Wprowadzenie ... 14210.2. Polskie obszary chronione jako walory turystyczne ... 14210.3. Negatywne skutki turystyki na polskich obszarach chronionych ... 14410.4. Turystyka zrównoważona i ekoturystyka ... 14511. Jakość usług turystycznych (Ewa Świstak) ... 15111.1. Wprowadzenie ... 15111.2. Jakość walorów turystycznych ... 15111.3. Społeczność lokalna a rozwój i jakość turystyki ... 15411.4. Czynnik ludzki a jakość obsługi klienta ... 15511.5. Metody pomiaru jakości usług turystycznych ... 15712. Żywienie w turystyce z elementami obsługi konsumenta (Beata Mikuta) ... 16012.1. Wprowadzenie ... 16012.2. Zasady żywienia różnych grup ludności ... 16012.3. Zasady układania jadłospisów ... 16512.4. Elementy obsługi konsumenta ... 16812.4.1. Obsługa konsumenta i serwis (definicje) ... 16812.4.2. Zastawa i bielizna stołowa ... 16812.4.3. Przygotowanie jadalni do obsługi gości ... 17212.4.4. Podstawowe zasady obsługi konsumenta ... 17313. Finansowe aspekty działalności turystycznej i hotelarskiej (Hanna Górska-Warsewicz) ... 17613.1. Bilans przedsiębiorstwa turystycznego i hotelarskiego odzwierciedleniem posiadanego majątku i zaangażowanego kapitału ... 17613.2. Wynik finansowy przedsiębiorstwa turystycznego i hotelarskiego czynniki kształtujące jego wysokość ... 18213.3. Efektywność działalności turystycznej i hotelarskiej ... 18514. Elementy marketingu usług turystycznych (Maria Jeznach) ... 19014.1. Wprowadzenie ... 19014.2. Pojęcie produktu i usługi turystycznej ... 19014.2.1. Pojęcie produktu w marketingu ... 19014.2.2. Klasyfi kacja produktów turystycznych ... 19114.2.3. Usługi turystyczne ... 19214.3. Promocja w usługach turystycznych ... 19314.4. Reklama w turystyce ... 19614.4.1. Rodzaje reklamy ... 19614.4.2. Środki i nośniki reklamy w turystyce ... 19714.4.3. Sprzedaż osobista ... 20314.4.4. Public relations ... 20414.4.5. Promocja dodatkowa ... 20614.5. Cena w turystyce ... 20814.6. Dystrybucja usług turystycznych ... 21414.6.1. Przedsiębiorstwa turystyczne ... 21414.6.2. Pojęcie dystrybucji ... 21414.6.3. Funkcje dystrybucji ... 21514.6.4. Klasyfikacja i charakterystyka kanałów dystrybucji ... 216Literatura ... 220Załączniki ... 231
Data wydania: 2008
ISBN: 978-83-7244-980-1, 9788372449801
Wydawnictwo: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Organizacja usług turystycznych i hotelarskich? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Organizacja usług turystycznych i hotelarskich. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat