Agrolotnictwo to jedna z ważnych dziedzin polskiego lotnictwa gospodarczego i przemysłu lotniczego. Takie samoloty rolnicze jak PZL-101 Gawron i PZL-106 Kruk, które powstały w PZL Okęcie, An-2 i M-18 Dromader produkowane w PZL Mielec czy śmigłowce Mi-2 i W-3 Sokół wykonywane w PZL Świdnik użytkowane są od lat przez wiele firm zagranicznych na całym świecie. Bazując na skonstruowanym i wyprodukowanym w kraju sprzęcie lotniczym polskie przedsiębiorstwa agrolotnicze wykonują usługi w Polsce i wielu krajach w Europie, Afryce, Azji i Ameryce.
Największym polskim przedsiębiorstwem agrolotniczym jest Zakład Usług Agrolotniczych, będący częścią PZL Okęcie, którego samoloty i załogi pracowały w ponad 20 krajach a w niektórych sezonach nawet w 8 krajach jednocześnie. Tego typu zakres prac nie ma odpowiednika w świecie.
Największym polskim przedsiębiorstwem agrolotniczym jest Zakład Usług Agrolotniczych, będący częścią PZL Okęcie, którego samoloty i załogi pracowały w ponad 20 krajach a w niektórych sezonach nawet w 8 krajach jednocześnie. Tego typu zakres prac nie ma odpowiednika w świecie.