Pomiar efektywności procesu kształcenia w publicznym szkolnictwie akademickim

Anna Ćwiąkała-Małys
Pomiar efektywności procesu kształcenia w publicznym szkolnictwie akademickim
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Monografia Anny Ćwiąkały-Małys jest poświęcona prezentacji problemów efektywności oraz narzędzi umożliwiających jej pomiar w uczelniach publicznych.
Odwołując się do literatury i prac własnych, autorka przedstawia wyniki przeprowadzonych wielowymiarowych badań empirycznych, obejmujących 59 publicznych uczelni akademickich podległych MNiSW, związanych z problematyką pomiaru efektywności procesu dydaktycznego od strony nakładów i efektów. Badania zostały zaprogramowane, a ich wyniki przedstawione z podziałem na kapitał ludzki, zasoby majątkowe i zasoby finansowe. Kolejne rozdziały książki zostały poświęcone efektywności jako zasadniczemu zagadnieniu rozpatrywanemu przez autorkę - od podejścia teoretycznego, przez analizę kontekstu międzynarodowego, z przywołaniem przykładów siedmiu krajów (w tym pięciu europejskich) do zasadniczej części pracy, czyli koncepcji pomiaru efektywności procesu kształcenia w polskim publicznym szkolnictwie wyższym.
Dorobek autorki otwiera nowe możliwości rozwiązywania trudnych problemów budżetowania procesu kształcenia w uczelniach publicznych z uwzględnieniem jego efektywności, a zatem odwołania się do efektów kształcenia. Podejście takie jest niezwykle aktualne w kontekście Krajowych Ram Kwalifikacji.
Data wydania: 2010
ISBN: 978-83-229-3191-2, 9788322931912
Wydawnictwo: WUWr - Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Pomiar efektywności procesu kształcenia w publicznym szkolnictwie akademickim nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Pomiar efektywności procesu kształcenia w publicznym szkolnictwie akademickim. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat